loading...
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
خانم چالاک بازدید : 24 دوشنبه 10 بهمن 1401 نظرات (0)

معرفی بهترین مارک ماشین ظرفشویی 

ماشین ظرفشویی امروزه به یکی از پرکاربرد ترین وسایل برقی در خانه ها و رستوران ها تبدیل شده است. این وسیله پر کاربرد یک دستگاه برقی است که برای شستن و تمیز کردن ظرف ها و وسایل خوردن و آشامیدن به کار می‌رود. ماشین ظرف‌شویی برای هنگامی که مهمانی داریم، دارای نوزاد هستیم و ی شاغل هستیم و فرصت زیادی برای تمیز کاری نداریم بسیار مناسب است. اولین ماشین ظرف‌شویی را یک زن در سال ۱۸۸۶ اختراع کرد و آن را در نمایشگاه شیکاگو در ۱۸۹۳ به نمایش گذاشت. ماشین ظرفشویی ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز شما طراحی شده اند. کار کردن با کاشین ظرفشویی بسیار راحت است و فقط کافیست با کمی دقت از آن استفاده کنید تا در کمترین زمان ظرف هایی تمیز و درخشان تحویل بگیرید. دراین مطلب به بهترین مارک های ماشین ظرفشویی می پردازیم.

انواع ماشین ظرفشویی موجود در بازار

ماشین ظرفشویی ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز خود می توانید یکی از آن را انتخاب کنید.  اولین مورد ماشین ظرف‌شویی های توکار هستند که در داخل کابینت نصب می‌شوند و نمی توانید آن ها را جا به جا کنید .ماشین ظرف‌شویی های رومیزی سبک بوده و می توانید آن ها را به راحتی جا به جا کنید. این نوع ماشین ظرفشویی ها از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند. سومین نوع از ماشین ظرفشویی، ماشین ظرف‌شویی ایستاده است که  برای حجم‌های بالاتر ظروف از آن استفاده می شود و باید آن را در آشپزخانه  در جایگاهی مناسب نصب کنید. از ماشین ظرفشویی های ایستاده برای مصارف خانگی و رستوان ها بیشتر استفاده می شود.

انواع شوینده ماشین ظرفشویی

برای شستن ظروف در ماشین ظرفوشویی نیازمند شوینده ای مناسب مخصوص ماشین ظظرفشویی هستید. این مواد شوینده عبارتند از قرص ماشین ظرفشویی، پودر ماشین ظرفشویی، ژل ماشین ظرفشویی، نمک ماشین ظرفشویی، مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی و جرم گیر ماشین ظرفشویی. کاربرد هر یک از این شوینده ها را در ادامه ی مطلب به شما میگوییم.

 

انواع شوینده ماشین ظرفشویی

 

مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی

این قرص ها را می توان درجا پودری ماشین ظرفشویینگهداری کرد. این قرص ها  به دو صورت جامد و قالبی در آمده اندتا استفاده از آن ها راحت تر باشد. قرص ها شکل سفت شده پودرها هستند که در برخی از آن ها مقداری ژل نیز به کار رفته است. از مزیت های قرص ماشین ظرفشویی می توان به دیر آب شدن آن اشاره کرد. که این خود به تمیزی ماشین ظرفشویی کمک میکند و باعث می شود کل مخزن از کف پر نشود.  قرص به مرور در جریان شستشو آب می شود و کف آن به تمیزی بیشتر ظروف کمک میکند. با توجه به اینکه قرص های ماشین ظرفشویی در خود مقداری مایع جلا دهنده و نمک دارند استفاده زیاد از این دو ماده به همراه قرص ماشین ظرفشویی توصیه نمی شود. ای قرص ها در دو مدل معمولی و کوانتوم وجود دارند.

استفاده از پودر ماشین ظرفشویی

پودر ماشین ظرفشویی یکی از قدیمی ترین شوینده های ظرفشویی استو خیلی از افراد هنوزم از آن استفاده میکنند. به این دلیل که هم قیمت مناسبی دارند و هم اینکه ظورف را به خوبی تمیز میکنند.در هنگام خرید پودر ماشین ظرفشویی، باید به  اصل بودن و تقلبی نبودن آن ها توجه کنید. یکی از مشکلاتی که پودر های ماشین ظرفشویی دارند، این است که این پودر ها ممکن است به هم بچسبند. اگر بیش از حد از پودر مکاشین ظرفشویی استفاده کنید، کف زیادی روی ظروف و در مخزن شستشو مشاهده می شود.ای نوع  پودرها برای شستن لکه های سوختگی از ظروف مناسب هستند. بهترین نوع شوینده برای شتن کریستال و بلوری این است که از قرص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

تاثیر استفاده از ژل شستشو در ماشین ظرفشویی

ژل ماشین ظرفشویی یکی دیگر از شوینده های ماشین ظرفشویی است. ژل شستشومانند پودر ظرف شویی از نوع قدیمی است و خیلی از افراد از برای شستوشوی  ظورف خود از این ژل استفاده میکنند. طریقه استفاده از ژل هم مانند پودر است و آن را درون مخزن ظرف شویی می ریزند. ژل های شستشو نسبت به پودرها، با کنترل بیشتری وارد مخزن می شوند. در نتیجه کف زیادی تولید نمی شود.ژل های شستوشو نسبت به پودر زوتر در آب حل می شوند. به صرفه بودن ژل ها از دیگر مزیت این ماده در مقایسه انواع شوینده ماشین ظرفشویی می باشد. استفاده از ژل برای ماشین و همچنین برای ظروف نسبت به پودر کم خطر تر است.

ویژگی های نمک ماشین ظرفشویی 

نمک ماشین ظرفشویی از زآن شوینده های ی است که نباید استفاده از آن فراموش شود، زیرا نمک نقش مهمی در گرفتن سختی آب دارد. در واقع نمک به رزین کمک کرده تا بتواند سختی آب را بگیرد. در صورتی که سختی آب از گرفته نشود، ظروف کدر شده و آسیب می بینند. و هم اینکه رسوبات آب سبب انسداد و گرفتگی سیستم گردش آب ماشین ظرفشویی می شود. نمک را معمولا باید در پایان شستشو به مخزن اضافه کرد تا در شستشوی بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

 

ویژگی های نمک ماشین ظرفشویی 

 

کاربرد مایع جلا دهنده،مایع جرم گیر و بوگیر

  • مایع جلا دهنده از جمله موادی است که باید برای ماشین ظرفشویی استفاده شود  مایع باعث می شود تا ظروف بهتر خشک و براق شوند.
  • مایع جلا دهنده را باید در ۱۰ دقیقه آخر شستشو به دستگاه اضافه کنید.
  • با توجه به این که رسوب مواد غذایی و تکه های باقی مانده غذا باعث می شود که عملکرد دستگاه تغییر کند، می توانید با استفاده از جرم گیر ماشین ظرفشویی اقدام به تمیز کردن دستگاه نمایید.
  •  بوگیر باعث جلوگیری از بوی بد در ماشین ظرفشویی می شود. رطوبت موجود در دستگاه و باقی ماندن ظروف و مواد غذایی باعث بوی بد در آن می شود.
  • همچنین بوگیر می تواند باعث از بین رفتن باکتری ها در این دستگاه شود.

بهترین مارک های ماشین ظرفشویی موجود در بازار

برای آشنایی با بهترین مارک های ماشین ظرفشویی در بازار از طریق این لینک https://gzingkala.com/best-brand-dishwasher/ وارد سایت لوازم خانگی گزینگ کالا شود و قیمت و مشخصات محصولات را نیز مشاهده بفرمایید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 124
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 149
  • بازدید ماه : 457
  • بازدید سال : 6,511
  • بازدید کلی : 9,136