loading...
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
خانم چالاک بازدید : 64 یکشنبه 18 تیر 1402 نظرات (0)

راهنمای خرید بهترین مارک اجاق گاز مبله

یکی از لوازم آشپزخانه ای که همیشه قابل استفاده بوده و هر بار با مدل جدید تری وارد بازار می شود اجاق گاز می باشد. اجاق گاز از آن دسته لوازمی است که در همه خانه ها لازم است و از لوازم ضروری می باشد. یک نوع اجاق گازی وجود دارد که طراحی و شکل آن ها شبیه به اجاق گاز فردار می باشد. بسیاری از افراد به آن اجاق طرح فر نیز می گویند اما این نام گذاری اشتباه است. در مقابل اجاق گازی نیز وجود دارد که فردار است، بنابراین به این نوع اجاق گاز، اجاق گاز مبله می گویند. در این مطلب قصد داریم در مورد بهترین مارک اجاق گاز مبله صحبت کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اجاق گاز مبله نوعی اجاق گاز است که به صورت ایستاده در کنار کابینت ها قرار داده می شود.

انواع اجاق گاز مبله

اجاق گاز های مبله انواع مختلفی دارند که افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را خریدرای می کنند. به سه دسته اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز ایستاده و اجاق گاز توکار تقسیم می شوند. این اجاق گاز ها به دو صورت گازی و برقی نیز کار می کنند. دارای جنس صفحه های متفاوتی نیز هستند که به آن ها استیل، شیشه ای، سرامیکی و ترکیب شیشه و جنس های دیگر می گویند. 

اجاق گاز مبله برقی 

اجاق گاز های برقی از جدیدترین نوع های اجاق گاز می باشند که جدیدا وارد بازار شده اند و طرفدارن زیادی پیدا کرده اند. این اجاق گاز ها ظاهری بسیار شیک دارند و به صورت لمسی و دیجیتالی که بر روی صفحه قرار دارد کار می کنند. از ویژگی های اجاق گاز های برقی که می توان به آن اشاره کرد پخت و پز سریع غذا ها است. این اجاق گاز ها معایبی نیز دارند که اگر برقی قطع شود هیچ کارایی ندارند و ممکن است باعث هزینه بیشتر برق نیز شوند. 

اجاق گاز مبله با صفحه شیشه ای

این نوع اجاق گاز ها دارای صفحات شیشه ای هستند که نسبت به اجاق گاز های با صفحه استیل از مقاومت کمتری برخوردرا هستند. جنس شیشه های این نوع اجاق گاز ها از نشکن ساخته می شوند و به راحتی تمیز می شوند. بیشتر صفحه های شیشه با رنگ مشکی موجود هستند. خوبی این نوع جنس این است که رد روغن و غذا به جا نمی ماند. از معایب صفحه شیشه ای به دلیل ظریف بودن این است که باید زود به زود آن را تمیز کنید.

 

راهنمای خرید بهترین اجاق گاز مبله

 

نکات مهم برای خرید بهترین مارک اجاق گاز مبله

نکات مهمی در خرید اجاق گاز وجود دارد که باید قبل از خرید به آن توجه کنید تا بتوانید بهترین محصول را خریدرای کنید. در ادامه مطلب نکات مهمی را برای شما بازگو می کنیم.

جنس بدنه : اجاق هایی که جدیدا تولید می شوند دارای دونوع جنس بدنه هستند که به آن ها لعابی و استیل می گویند. اجاق گاز های بدنه استیل همانطور که از نامشان معلوم است از استیل ساخته  شده اند. اجاق گاز هایی که از نوع لعابی هستند دارای رنگ بندی زیادی هستند و جنس بدنه آن ها لعاب حرارت دیده می باشد. مدل هایی که از استیل ساخته شده اند مقاوم تر هستند و طول عمر بیشتری خواهند داشت.  اجاق گاز هایی با جنس استیل در برابر آب و هوای مرطوب مقاوم و ماندگار تر هستند و به هنگام تمیز کاری نیز به راحتی تمیز می شوند.

جنس صفحه اجاق گاز

از دیگر نکات در هنگام خرید بهترین مارک اجاق گاز مبله توجه کردن به جنس صفحه می باشد که دارای جنس های مختلفی هستند. اجاق گازها صفحه هایی با جنس های شیشه، لعابی و استیل در بازار موجود هستند. هر یک از این جنس ها داراتی زیبایی های خاص خود هستند و هر کسی با توجه به سلیقه خود می تواند یکی از مدل ها را خریداری کند. بهترین نوع جنس برای صفحه اجاق گاز استیل می باشد که از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. جنس استیل بهتر تمیز می شود و رد کثیفی نیز بر روی ان جا نمی ماند. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که کدام مدل به آشپزخانه شما می آید.

 

 تعداد شعله اجاق گاز باید چقدر باشد

 موضوعی که خیلی واضح است این است که هر چقدر تعداد شعله های اجاق گاز بیشتر باشد راحت تر می توانید از آن استفاده کنید.  تعداد شعله های اجاق گاز مبله بین ۴ تا ۷ شعله می باشد. که می توانید با توجه به فضای آشپزخانه و سلیقه خود تعداد مناسب را خریداری کنید. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز هر خانواده ای اجاق گاز های بسیار زیبا و متنوعی تولید شده است که شعله های آن به دو صورت جرقه برقی و گازی روشن می شوند. تنوع در تعداد و نوع شعله ها بسیار زیاد است و برای هر نوع سبلیقه ای مدل وجود دارد.

شعله های بزرگ در وسط قرار دارند. اجاق گاز هایی خریداری کنید که دارای شعله هایی با اندازه های متفاوت باشد تا بتوانید از شعله هایی با خروجی متفاوت داشته باشید.  با استفاده از اندازه شعله های متفاوت می توانید از تعداد قابلمه هایی با اندازه های متفاوت استفاده کنید.

صفحه نمایش اجاق گاز

اجاق گاز های مبله ای که جدیدا تولید می شوند دارای صفحه نمایش هایی هستند که جلوه بسیار زیبایی به اجاق گاز می دهند. این صفحه نمایش ها برای نشان دادن وضعیت آلارم، کنترل سیستم و خطاهای اجاق است و تنها برای نشان دادن جهت نمایش وضعیت و ساعت نیست. در مدل های یپیشرفته تر صفحه نمایش ها دارای سیستم کنترل مخصوص برای هر شعله را زمان بندی کرده اند. بنابریان در هنگام خرید به صفحه نمایش توجه کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

برای خواندن بلاگ های شبیه به این به سایت www.gzingkala.com مراجعه کنید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 207
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 62
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 296
  • بازدید ماه : 296
  • بازدید سال : 6,350
  • بازدید کلی : 8,975