loading...
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
خانم چالاک بازدید : 30 سه شنبه 30 خرداد 1402 نظرات (0)

زودپز برقی بخریم یا زودپز روگازی

زودپز برقی بهتره یا زودپز گازی؟

از اساسی ترین لوازمی که هر خانمی و آشپزی دوست دارد با آن کار کند زودپز است. زودپز ها در دونوع گازی و برقی در بازار موجود می باشند که و این قابلیت را دارند که در مدت زمان بسیار کمی یک غذای لذیذ را به شما تحویل می دهد. زودپز برای کسانی که شاغل هستند و وقت زیادی برای آشپزی ندارند بسیار مناسب است. زودپز می تواند مواد غذایی مانند گوشت را در زمان خیلی کوتاهی  آماده کند. اما مسئله این است که زودپز گازی بخریم یا برقی؟ کدام یک دارای ایمنی بیشتری است؟ طرز استفاده کدام نوع زودپز آسان تر است؟ قبل از خرید هر نوع زودپزی لازم است اطلاعاتی از خرید خود داشته باشید. در این مطلب در مورد هر دو زودپز مطالبی را به شما می گوییم تا بتوانید راحت تر خرید خود را انجام دهید. پس برای اینکه بدانید زودپز برقی یا زودپز روگازی را بخرید تا آخر این متن با ما همراه باشید.

زودپز چیست؟

 یکی از مسائلی که برای هر خانم و یا آشپزی مهم است داشتن عملکرد سریع در هنگام کار است. چه خوب که محصولی وجود داشته باشد کار آشپزی را بسیار راحت کند. بهترین راه حل خرید زود پز روگازی یا برقی می باشد. زودپز از آن دسته وسایلی است که عملکرد آشپزی را سریعتر پیش می برد. این محصول شگفت انگیز غذای شما را در سریع ترین زمان ممکن آماده می کند.

غذاهایی که مدت زمان زیادی برای پخت نیاز دارند را می توانید در کمترین وقت تهیه کنید و همین امر باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. زودپز وسیله ای است که با فشار بخار آب کمک به روند بهتر پخت غذا می کند. هنگامی که مواد غذایی را در یک فضای بسته قرار می دهید به دلیل اینکه تحت فشار قرار می گیرد سرعت برای پخت آن نیز افزایش می یابد. ویژگی دیگری که زودپز دارد این است که ویتامین های موجود در  غذا از بین نمی برد و ارزش غذایی آن حفظ می شود.

 عملکرد زودپز برقی چگونه است؟

با پیشرفت تکنولوژی زودپز های برقی به بازار آمدند که دارای کارایی راحتی می باشند. با انجام یک سری تنظیمات پختن غذا شروع می شود و لازم نیست هر بار به آن سر بزنید که در چه مرحله ای از پخت قرار دارد. تنظیمات آن به گونه ای است که بعد از پخت غذا به صورت اتومات به وسیله تایمری که دارد خاموش می شود. امنیت در این نوع زودپز ها بسیار بالا بوده و لازم نیست نگران منفجر شدن آن باشید، البته این را نیز به خاطر داشته باشید که هر محصولی را خریداری می کنید باید دارای گارانتی و از برندی معروف باشد. زیرا از هر محصولی بدل آن را نیز تولید می کنند و این ممکن است به شما آسیب بزند.

ظرفیت بیشتر زودپز های تولید شده ۶ لیتر می باشد. از کارایی زودپز برقی می توان به داشتن امنیت بالا، کارایی راحت تر، طراحی زیبا، دارا بودن قابلیت تنظیم زمان روشن و خاموش شدن خودکار اشاره کرد.جنس فولاد یا آلومینیوم دیگ زودپز باعث می شود که ضدنگ باشد. در هنگان پخت غذا ممکن است بخار زیادی جمع شود و به آن فشار بیاید و نیاز به تخلیه داشته باشد، دریچه بخار برای چنین شرایطی قرار دارد تا بخار اضافی خارج شود. زودپز ها در دو نوع برقی و گازی که به آن روگازی نیز می گویند وجود دارد که در ادامه به بررسی انواع زودپز برقی یا روگازی و تفاوت و فرق زودپز برقی و گازی میپردازیم.

زودپز رو گازی چیست؟

 یکی دیگر از انواع زودپز ها زودپز روگازی است که در مقابل زودپز برقی قرار دارد و نسبت به آن از ویژگی های کمتری برخوردار است. این زودپز های گازی قابلیت تنظیم فشار و زمان را ندارند و انرژی کمتری برای پخت غذا صرف می کنند. زودپز های گازی در اندازه های مختلفی موجود می باشند و حجم ها یمتفاوتی دارند. بعضی از زودپز های گازی دوقلو هستند یکی بزرگتر و دیگیری کوچکتر. در این زودپز ها فقط می توان میزان فشار را کم یا زیاد کرد و باید مدام به آن سر بزنید. از ویژگی های این محصول این است که به راحتی حمل می شوند و سشتشوی راحتی نیز دارند. سرعت پختن مواد غذایی در این نوع زودپز ها بیشتر است زیرا فشار بخار در آن ها گسترده تر است.

این محصول برای کسانی که با دوام بودن محصول، سرعت و نیروی بیشتر دارای اهمیت است انتخاب زودپز گازی گزینه بهتری می باشد. از نظر قیمت نیز زودپز گازی ارزانتر از زودپز برقی است. از کارایی خوب زودپز گازی می توان به طول عمر بیشتر، حمل کردن آسان، داشتن قیمت مناسب، داران بودن سایز و اندازه مناسب، مصرف انرژی کم، اشغال کردن فضای کم و شستشوی راحت محصول و قطعات آن اشاره کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 129
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 154
  • بازدید ماه : 462
  • بازدید سال : 6,516
  • بازدید کلی : 9,141