loading...
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
خانم چالاک بازدید : 27 دوشنبه 10 بهمن 1401 نظرات (0)

بررسی ویژگی های یک دستگاه اسپرسو ساز خوب

از اسپرسو ساز برای  آماده سازی انواع قهوه های گرم و لذیذ استفاد می شود. با توجه به این که قهوه در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است داشتن یک دستگاه اسپرسو ساز  عالی برای هر خانه ای لازم است. از محبوب ترین نوع قهوه ها در بین مردم اسپرسو است که کافئین و غلظت آن بالا می باشد. بار اولی که دستگاه اسپرسو ساز به دنیا معرفی شد در سال ۱۸۸۴ میلادی در یک نمایشگاه عمومی در کشور ایتالیا بود. فردی به نام آنجلو موریندو (Angelo Moriondo) این دستگاه را ساخته است. نوشیدنی که بااین دستگاه درست می شود اسپرسو نام دارد. اسپرسو از گذراندن آب در حال جوش و از پودر قهوه فشرده شده در سبد و از یک فیلتر به دست می‌آید. قهوه به دست آمده با این دستگاه غلیظ و  همراه با یک کرم که روی سطح آن قرار دارد خواهد بود. در مقاله ویژگی های اسپرسو ساز خوب بهترین مارک های بازار را به شما عزیزان معرفی می کنیم و تفاوت اسپرسو ساز و قهوه ساز را با هم بررسی می کنیم.

بررسی میزان توان و فشار بخار دستگاه

میزان قدرت و فشار بخار یک دستگاه اسپرسو ساز از  مهم ترین ویژگی های ضروری این دستگاه ها به حساب می آید. منظور از توان دستگاه در فشار بخار، میزان قدرت آن برای تولید فشار بخار آب برای  آماده سازی یک  قهوه خوشمزه است. هر چه دستگاه اسپرسو ساز ها از توان بیشتری برای فشار بخار برخوردار باشند، قهوه های اسپرسو مرغوب تری تولید می کنند. بیشترین میزان فشار بخار ۱۵ بار است که معادل قدرت  ۱۰۰۰تا ۱۶۰۰ وات می باشد. بنابراین د رهنگام خرید دستگاه اسپرسو ساز به میزان فشار آن توجه کنید.

بررسی دسته گروپ ها

دستگاه اسپرسو ساز دسته ای به نام دسته گروپ دارد که از تجهیزات کاربردی برای آماده سازی اسپرسو محسوب می شود. از این ابزار زمانی استفاده می شود که قهوه آسیاب شده برای عصاره گیری آماده است و باید در داخل دستگاه قرار داده شود. دسته گروپ ها نشان دهنده ی میزان سطح کیفیت یک دستگاه خوب هستند. این دسته گروپ ها دارای  پارامتر هایی می باشند که نشان دهنده یک دستگاه قهوه ساز با کیفیت است. بنابراین تاثیر مستقیمی بر میزان استقامت دستگاه خواهند داشت. این پارامتر ها شامل جنس بدنه و دسته پرتافیلتر، کیفیت قسمت های پلاستیکی و استیل آن ها و میزان وزن یک پرافیلتر می باشند.

 

بررسی دسته گروپ ها

 

سبد پرتافیلتر ها در دستگاه اسپرسو ساز

این سبد یکی از قطعات جانبی دستگاه تولید اسپرسو می باشد. این قطعه به عنوان محفظه قهوه آسیاب شده طراحی شده است که محل قرار گیری قهوه های آماده به عصاره گیری هستند. این سبد ها در دو نوع فشرده و غیر فشرده تولید شده اند. یک دستگاه تولید اسپرسو مرغوب علاوه بر دارا این ویژگی ها باید از ویژگی های منحصر به فرد دیگری برخوردار باشد. داشتن این ویژگی ها موجب ارتقاء کیقیت و برتری آن نسبت به سابر دستگاه های مشابه شود. در برخی از دستگاه های اسپرسو ساز پس از مدت مشخصی به طور اتومات خاموش می شوند. داشتن این قابلیت موجب صرفه جویی در مصرف انرژیمی شود.

در برخی از دستگاه هایی که برای مکان های شلوغ مورد استفاده قرار می گیرند، دارا بودن سیستم پاکسازی خودکار بسیار اهمیت دارد. زیرا کسی که از آن استفاده می کند نمی تواند هر لحظه آن را پاکسازی کند و با تهیه چنین دستگاهی نگرانی درباره بهداشت و تمیزی دستگاه نخواهید داشت. یکی از نکات مهم دیگری که برای تهیه یک دستگاه قهوه ساز لازم است داشته باشد میزان به صرفه بودن آن است. زیرا مرغوب ترین نوع این دستگاه ها علاوه بر تولید قهوه و اسپرسو باید قابلیت آماده سازی قهوه فرانسه را نیز داشته باشند.

انواع دستگاه اسپرسو ساز

دستگاه اسپرسو ساز ها در انواع مختلفی وجود دارند که با توجه به نیاز شما و کاری می خواهید با آن انجام دهید می توانید مورد نظر را انتخاب کنید. اسپرسو ساز های خانگی و اسپرسو ساز های صنعتی نمونه های انواع دستگاه اسپرسو ساز هستند.

اسپرسو ساز خانگی: این اسپرسوساز ها برای مصارف خانگی ساخته شده اند و طرفداان زیادی دارند. قهوه نوشیدنی بسیار پر طرفداری است که نوشیدن آن به برنامه ی مردم اضافه شده است. برای آماده سازی اسپرسو به یک دستگاه اسپرسوساز نیاز دارند تا بتوانند آن را در خانه و به راحتی درست کنند. مدل اسپرسو ساز های خانگی در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند اسپرسوساز های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک از این قبیل اسپرسوساز ها هستند.

 

اسپرسوساز اتومات

 

اسپرسو ساز دستی

این نوع اسپرسو ساز های دستی دستگاه هایی هستند که باید با استفاده از نیروی دست قهوه خود را اماده می کنیم. با استفاده از یک اهرم که با نیروی دست کار می کند و با فشار دادن این اهرم می توانید قهوه آماده می شود. قیمت این مدل از اسپرسو ساز ها پایین تر از مدل های دیگر است. این مدل از اسپرسو ساز ها برای کسانی که صیر و تحمل زیادی ندارند مناسب نیست زیرا باید با دقت و وقت بیشتری با آن کار کنید.

 

اسپرسو ساز دستی

 

اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک

اسپرسو ساز های نیمه اتوماتیک ممعمولا در اکثر خانه ها وجود دارند. این مدل از اسپرسو سازهای خانگی در بازار بسیار محبوب هستند و فروش بهتری نسبت به بقیه مدل ها دارند.
این نوع اسپرسو ساز های نیمه اتوماتیک در اماده کردن قهوه بسیار خوب عمل می کنند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در پایان کار آن را به صورت دستی میکس کنید. در این مدل قابلیت میکس کردن قهوه وجود ندارد و برای میکس قهوه با شیر و..‌ شما باید خودتان این کار را انجام بدهید. اسپرسو ساز تمام اتوماتیک طرفدار و محبوبیت زیادی دارند و اکثر افرادی که در خانه قهوه درست می کنند از این مدل اسپرسو ساز استفاده میکنند، این مدل تمام اتوماتیک تما مراحل اماده سازی قهوه را به طور اتوماتیک انجام می دهد و دیگر نیازی نیست شما کاری انجام دهید.

اسپرسو سازهای صنعتی

این مدل از اسپرسو ساز های صنعتی اسپرسو ساز های هستند که بیشتر در کافه ها و رستوران ها وجود دارند. اسپرسو سازهای صنعتی در سایز های بزرگی موجود هستند و مناسب کافه ها و رستوران ها هستند. این مدل ها چون سایز بزرگی دارند در خانه ها استفاده نمی شوند. اسپرسو سازهای صنعتی گران قیمت و از قدرتمند بالایی برخوردار هستند. 

برای مطالعه ادامه این وبلاگ می توانید از طریق این لینک https://gzingkala.com/what-are-the-features-of-a-good-espresso-machine/ اقدام فرمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 417
  • بازدید سال : 6,471
  • بازدید کلی : 9,096