loading...
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
خانم چالاک بازدید : 27 دوشنبه 10 بهمن 1401 نظرات (0)

راهنمای خرید بهترین مارک سرویس قابلمه

از مهمترین دغدغه های هر خانمی تهیه لوازم آشپزخانه است. یکی از این دغدغه‌ های مهم خرید سرویس قابلمه است. وقتی به فروشگاه لوازم خانگی می روی فروشنده ها انواع و اقسام جنس های سرویس قابلمه را برای مشتریان خود می آورند. سرویس قابلمه از آن دسته از وسایل آشپزخانه است که استفاده ی زیادی از آن می شود در نتیجه انتخاب نوع آن بسیار مهم است. از قدیم استفاده از قابلمه های مسی انتخاب بیشتر مردم بوده است و معتقدند که درست کردن غذا در این نوع جنس برای سلامتی خیلی مهم است و طعم غذا نیز در آن خیلی لذیذ می شود. خیلی از مادران هنوز هم ا زقابلمه های روحی استفاده می کنند آن ها نیز عقاید خود را دارند. در مقاله نکات مهم در خرید سرویس قابلمه انواع سرویس قابلمه گرانیتی و آلومینیومی و … را بررسی می کنیم و در آخر بهترین مارک های سرویس قابلمه را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

انواع قابلمه های موجود در بازار

در بازار انواع قابلمه از نظر جنس و طرح موجود می باشد. اما توجه به این که چه جنسی خریداری کنیم خیلی مهم است. انواع قابلمه های موجود در بازار عبارتند از پیرکس، تفلون،چدن، استیل، سرامیکی، گرانیتی، آلومینیومی.

قابلمه های پیرکس: قابلمه‌های پیرکس یا همان شیشه ای، برای کسانی که میخواهند از محصولات برقی برای پخت و پز استفاده کنند بهترین انتخاب است. در کشور ما بیشتر مردم از اجاق گاز استفاده می کنند بنابراین قابلمه های پیرکس تحمل حرارت مستقیم در مدت زمان طولانی را ندارد و بیشتر غذا های ما مخصوص مایکروفر نیستند، کمتر از این محصول استفاده می شود. اگر از ظروف پیرکس برا یپخت و پز استفاده می کنید پیرکس هایی را انتخاب کنید که بی رنگ باشند زیرا از نظر سلامت گزینه بهتری هستند. این مدل از قابلمه ها حس خاصی به آشپزخانه می دهند. یکی از معایب این محصول این است که باید خیلی مراقب باشید از دستتان لیز نخورد و یا ضربه ی محکمی به آن وارد نشود زیرا می شکنند.

خرید قابلمه های تفلون

از بیشترین خرید ها در بین مردم خرید قابلمه های تفلون می باشد. این قابلمه ها به دلیل نچسب بودن از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که خرید این نوع قابلمه ها در مقایسه با قابلمه های آلمینیومی و استیل انتخاب مطمئنی نیستند زیرا در تهیه جنس های تفلون از کادمیوم استفاده می‌شود که از فلزات سنگین است. این ماده د رمدت زمانی که از آن استفاده می کنید به مرور وارد غذا می شود و سلامتی شما را به خطر می اندازد. استفاده از این ظروف احتمال ابتلا به سرطان، کوتاهی قد و مشکلات پوستی را افزایش می‌دهد. در هنگام استفاده ازظروف تفلون از قاشق چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید. این نوع از ظروف تا هنگامی که دچار خش نشده باشند و نچسبی خود را حفظ کرده اند هیچ ضرری برای سلامتی ندارند.

از مزایای ظروف تفلون استفاده ی کم از روغن است زیرا مواد به آن نمی چسبد. به راحتی شسته می شوند و قابلیت استفاده د رفر را دارند. از معایب آن میتوان به خش برداشتن کف قابلمه اشاره کرد و نسبت به ظروف دیگر عمر کوتاه تری دارند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

 

خرید قابلمه های تفلون

 

راهنمای خرید قابلمه های چدن

وزن این نوع قابلمه ها بالا و نسبت به جنس های دیگر بسیار مقاوم هستند. در برابر حرارت بالا مقاوم و می توان در مدت زمان زیادی پخت را در آن انجام داد. بیشتر قابلمه های چدن فاقد آلومینیوم هستند. قیمت این محصول بیشتر و گران تر از مابقی جنس هاستند و ا زنظر رنگ و طرح تنوع زیادی ندارند. قابلمه های چدنی در دو نوع بدون لعاب و لعاب دار در بازار موجود می باشد. از مزایای این محصول این است که مناسب برای پخت یکنواخت و طولانی غذا ها می باشد. در برابر هر نوع حرارت بالایی مقاوم و می توان از آن در فر نیز استفاده کرد. از معایب قابلمه های چدن این است که دارای وزن زیادی هستند، اگر موقع شستن خشک نشوند امکان این که زنگ بزنند زیاد است. نمی توان از آن در داخل ماشین ظرفشویی استفاده کرد.

 

راهنمای خرید قابلمه های چدن

 

قابلمه استیل دارای چه ویژگی هایی است

این نوع قابلمه ها از همه نوع  قابلمه‌های دیگر بهداشتی تر هستند. عمر این قابلمه ها زیاد است و در برابر زنگ زدگی  مقاوم هستند. این محصول حرارت در آن به صورت مستقیم وارد می شود و اگر مراقب نباشید باعث سوختگی غذا می شود. یکی از نکته های مهم هنگام استفاده از قابلمه‌های استیل تنظیم درجه حرارت است. در هنگام پخت غذا با جنس های استیل باید خیلی صبور باشید. به این نکته توجه داشته باشید که قابلمه‌های استیل برای پخت غذاهای آبدار و انواع خورشت بیشتر کاربرد دارند. از مزایای این محصول مقاوم در برابر حرارت بوده و می توان از آن ها در فر هم استفاده کرد. معایب این محصول سنگین بودن آن ها، کم بودن رنگ و تنوع، عدم شستو شو در ماشین ظرفشویی و در صورت زود خشک نشدن باعث زنگ زدگی می شود.

مزایا و معایب قابلمه های گرانیتی

این نوع قابلمه‌های گرانیتی از جدید ترین نوع ها ی قابلمه هستند که وارد بازار شده‌اند. نسبت به قابلمه های تفلون چند برابر مقاوم تر و دیرتر سایش داده می شوند. در این صورت از سلامت و بهداشت بالاتری بر خوردار هستند. به راحتی تمیز می شوند و غذا یدرتر در آن ها می سوزد. با استفاده از این نوع محصول به دلیل نچسب بودن می توانید در مصرف روغن نیز صرفه جویی کنید هستند. مزایای این نوع قابلمه می توان به عدم واکنش پذیری و تغییر طعم مواد غذایی در آن نام برد. شستشوی راحت و سوختن دیرتر غذاها از دیگر ویژگی این محصول می باشد. از معیاب آن این است اگر مارک های معبتر را خریداری نکنید ممکن که اصل نباشند و به سلامتی و هزینه ای که پرداخت می کنید ضرر وارد کند. امکان خط و خش براداشتن نیز دارند.

 

advantages and disadvantages of granite pots

 

تشخیص قابلمه آلومینیومی اصل

بهترین نوع قابلمه‌ ها بعد از پیرکس‌، قابلمه‌های آلومینیومی هستند، زیرا آسیب و ساییده شدنشان هم مشکلی به وجود نمی‌آورد. حرارت در این قابلمه‌ها به شکل یکنواخت و سریع پخش می‌شود. از معایب این نوع قابلمه ها حساس بودن ان ها د رمقابل ضربه است و با کوچکترین ضربه شکل و فرم آن ها از بین می رود. از یگر معایب این نوع قابلمه ها به گفته یه خریداران این است که وقتی در آن ها آب می جوشانیم داخل قابلمه سیاه می شود. با بررسی های انجام شده متوجه شده اند که مشکل از جنس قابلمه ها نیست بلکه ناخالصی آب باعث سیاه شدن آن می شود. از مزایای این نوع قابلمه این است که حرارت را به صورت یکنواخت و سریع پخش می کنند. بسیار سبک بوده و قابل استفاده در فر است.

نکات مهم در خرید سرویس قابلمه های لعابی

از این نوع قابلمه ها برای گرم کردن کنسرو ها و پخت غذاهای آبدار استفاده می‌شوند. برای نگهداری مواد غذایی داخل یخچال به جز مواد اسیدی بسیار مناسب است. طرح این قابلمه ها جذاب و برای جهزیه خرید خوبی هستند. برای شست‌وشوی این ظرف‌ها نباید از سیم استفاده کرد، این قابلمه‌ها برای طبخ غذهای آبدار مناسب تر هستند. از معایب این نوع قابلمه این است که طول عمر روکش لعابی محدود است و بر اثر ضربه و نوسان حرارتی از بین می‌ روند.

از طریق این لینک https://gzingkala.com/buy-pot-service/ می توانید وارد سایت لوازم خانگی گزینگ کالا شوید و بهترین مارک های سرویس قابلمه موجود در بازار را مشاهده فرمایید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 119
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 452
  • بازدید سال : 6,506
  • بازدید کلی : 9,131