loading...
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
خانم چالاک بازدید : 32 چهارشنبه 13 دی 1402 نظرات (0)

بررسی تفاوت ها و مزایای کره گیر موتور بالا و موتور پایین

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

شاید از آن دسته از افرادی باشید که کره گیر را از نزدیک ندیده باشید و فقط نام آن را شنیده باشید. باید به شما بگویم که کره گیر یک وسیله برای گرفتن کره از ماست می باشد. با وارد کردن ماست و مقداری آب به داخل کره گیر می توانید با توجه به ظرفیت کره گیر مقدار مشخصی کره و دوغ را دریافت کنید. کره ای که به دست می آید را می توانید هم به صورت خام مصرف کنید و هم اینکه بعد از جوشاندن آن را به عنوان روغن حیوانی مصرف کنید. از کره به دست آمده می توانید برای پخت و پز نیز استفاده کنید. کره گیر های برقی که تولید می شوند در دو نوع بالازن و پایین زن تولید می شوند و در بازار موجود هستند. مشکلی که اینجا پیش می آید، این است که افراد در هنگام خرید دچار تردید می شوند که باید چه نوع کره گیری خریداری کنند و کدام یک عملکرد بهتری خواهند داشت. اگر می خواهید بدانید تفاوت کره گیر برقی بالازن و پایین زن در چیست باید به ویژگی هایی که هر یک  دارند توجه کنید.

ویژگی های کره گیر بالازن

همانطور که از نامش پیداست کره گیر بالا زن موتور آن در قسمت بالا قرار دارد و به قسمت درب آن متصل شده است. هنگامی که شما درب کره گیر را بر می دارید موتور آن نیز برداشته می شود. همزن کره گیر بالازن به موتور آن متصل می شود. با برداشتن درب کره گیر همزمان موتور و پره های همزن با هم برداشته می شوند و عملکرد کره گیر متوقف می شود. در کره گیر بالازن نمی توانید مراحل تهیه دوغ و کره را ببینید.. مخزن کره گیر موتور بالازن حجم بالایی دارد، به همین دلیل امکان اینکه موتور و همزن تحت فشار قرار بگیرند زیاد است.

وزن موتور و درب نیز زیاد می شود که در کره گیر هایی با سایز بزرگ جا به جایی آن ها کمی سخت می شود. کره گیر های بالازن مزیت هایی نیز دارند و آن هم قابلیت تبدیل شدن آنها به مخزن ذخیره سازی مایعات و مواد غذایی مربوط می شود. به این صورت که می توانید موتور را بردارید و درب پلاستیکی که همراه کره گیر است را می توانید؛ بر روی مخزن قرار دهید و آن را با موادی که داخل آن است در یخچال قرار دهید. دومین مزیتی که دارند این است که به دلیل اینکه موتور و همزن آن ها در بالا قرار دارد و همزن آن طول بیشتری دارد می تواند تا عمق دوغ فرو رفته و به تمامی کره نفوذ پیدا می کند.

 

ویژگی های کره گیر بالازن

 

ویژگی های کره گیر پایین زن

کره گیر پایین زن نیز همانطور که از نامش پیداست موتور آن در قسمت پایین قرار دارد و همزن آن از پایین دوغ را هم می زند. کره گیر پایین زن نسبت به کره گیر بالازن مزیت هایی دارد. مزیت کره گیر پایین زن نسبت به بالازن  مربوط به نحوه اتصال موتور به همزن می باشد. کره گیر های پایین زن موتور آن به وسیله تسمه و فولی به شکل غیر مستقیمی به موتور متصل می شود. با داشتن این ویژگی به موتور فشار وارد نمی شود و همین امر باعث باعث افزایش طول عمر موتور می شود.

در کره گیر های پایین زن شیر تخلیه وجود دارد به همین دلیل بدون اینکه نیاز باشد کره گیر را بردارید و یا خم کنید، می توانید تمامی قسمت های آن را بشویید. بهترین نوع کره گیر برای کارگاه ها کره گیر های پایین زن هستند زیرا فشار کمتری به فرد و موتور کره گیر وارد می شود. اگر از کره گیر بالازن استفاده می کنید بهتر است که از یاتاقان استفاده کنید تا بدون هیچ زحمتی بتوانید آن را خم کنید و شستشو دهید.

برای تولید دوغ از چه نوع کره گیری استفاده کنیم؟

اینکه بخواهید برای تولید دوغ کره گیر خریداری کنید باید بگوییم که از هر دو کره گیر می توانید استفاده کنید و هر یک دارای مزیت هایی هستند. هنگامی که شما ماست را به همراه آب در داخل کره گیر قرار می دهید می توانید دوغ خوشمزه ای تحویل بگیرید. کره گیر های بالازن مقدار کره بیشتری از ماست می گیرند به همین دلیل دوغی که خواهید داشت کم چرب خواهد بود. بنابراین اگر قصد ذخیره کردن دوغ و قرار دادن آن داخل یخچال را دارید بهترین راه این است که از کره گیر های موتور بالا استفاده کنید.

این کره گیر ها امکان بستن درب در آن ها وجود دارد و می توانید از آن به عنوان مخزن ذخیره دوغ استفاده کنید. کره گیر های بالازن در ظرفیت های کمتری تولید می شوند و به راحتی در یخچال جا می شوند. اگر قصد تولید کردن دوغ و خرید و فروش دوغ را دارید از کره گیر های موتور پایین استفاده کنید. این نوع کره گیر ها حجم بالایی از دوغ را می توانند تولید کنند و به دلیل اینکه دارای شیر تخلیه هستند راحت تر می توانید دوغ را خالی کنید و به فروش برسانید. توصیه می شود از کره گیر های بالازن در کارگاه ها و فروشگاه های تولید مواد لبنیاتی استفاده نکنید. باز و بسته کردن درب سنگین کره گیر موتور بالازن باعث خستگی شما و راندمان کاریتان را کاهش می دهد.

کره گیر برقی پارسونیک

کره گیر برقی پارسونیک از تولیدات داخلی بوده و در ساخت آن از تکنولوژی های پیشرفته قالب سازی و برش لیزری قطعات استفاده شده است. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به بدنه آلومینیوم، بالا زن بودن، کارکرد اتوماتیک اشاره نمود. کره گیر قادر به تولید میزان مشخصی کره حیوانی در مدت ۴۰ دقیقه الی ۱ ساعت می باشد. موتور به کار رفته در این دستگاه الکتروژن بوده و از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار می باشد. جنس بدنه، مخزن، درب دستگاه، لایه بیرونی موتور، دستگیره و … از جنس آلومنیوم خالص بوده و با پوششی از رنگ متالیک الکترواستاتیک کاملا ضد زنگ و مقاوم در برابر پوسیدگی می باشند. کره گیر پارسونیک در اندازه های ۷ لیتری، ۱۳ لیتری، ۲۰ لیتری و ۶۰ لیتری در فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا موجود است.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز کره گیر برقی پارسونیک روی لینک محصول کلیک نمایید.

کره گیر برقی ۲۰ لیتر برند افشار

کره گیر برقی جزء آن دسته از وسایلی است که کاربرد زیادی دارد و با استفاده از آن می توانید دوغ و کره را به صورت کاملا بهداشتی تهیه کنید. یکی از بهترین مارک های کره گیر برقی برند افشار می باشد که ما در این متن یکی از پرفروش ترین مدل ها را به شما عزیان معرفی می کنیم. با استفاده از کره گیر برقی ۲۰ لیتر افشار می توانید کره را از انواع ماست جدا نمایید و با آن دوغ درست کنید. جنس بدنه این نوع کره گیر از استیل ضد زنگ میباشد و ظرفیت کره گیر افشار ۲۰ لیتر میباشد و به راحتی می توانید کره طبیعی را از ماست بگیرید. کره گیر ها با استفاده از چرخش شیر یا ماست، در داخل مخزن چربی را از مایع جدا می نمایید و کره بر روی مایع غوطه ور میشود. شما میتوانید به راحتی با استفاده از دستگاه کره گردکن یا دست، کره را بصورت توپی در می آورید.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز کره گیر برقی ۲۰ لیتر برند افشار روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

کدام نوع کره گیر برقی برای استفاده در خانه مناسب است؟

از هر دو کره گیر برقی بالازن و پایین زن می توانید در خانه استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که کره گیر بالازن به دلیل اینکه ظرفیت کمتری نسبت به کره گیر های موتور پایین دارد برای مصرف خانگی مناسبتر است. کره گیر های موتور پایین بیشتر مناسب کارگاه های تولید لبنیات هستند. قیمت کره گیر های موتور بالا  کمتر و ارزان تر است و به همین دلیل برای مصرف خانگی فروش بهتری دارند. کره گیر های برقی بالازن به دلیل اینکه می توان درب آنها را برداشت و در یخچال نگهداری کرد انتخاب خیلی خوبی برای استفاده در خانه هستند. کره گیر های بالازن بیشتر از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و وزن سبک تری نسبت به کره گیر های پایین زن دارند.

کدام نوع کره گیر برقی برای استفاده در کارگاه لبنیاتی بهتر است؟

کارگاه های تولید لبنیات به  دلیل عرضه فرآورده های لبنی باید حجم زیادی از کره و دوغ را به فروش برسانند. به همین دلیل توصیه می شود که از کره گیر های برقی پایین زن استفاده کنند. اگر از کره گیر بالا زن نیز استفاده کردید باید حتما دارای یاتاق باشد تا بتوانید درب آن را به راحتی باز کنید و آن را بدون دردسر خم کنید. اگر یاتاق نداشته باشد به دلیل وزن زیادی که درب آن به دلیل دارا بودن موتور دارد کار با آن سخت خواهد بود. کار با کره گیر های پایین زن راحت تر است و به دلیل شیر تخلیه ای که دارند به راحتی می توانید دوغ را از آن خارج کنید. کره گیر های پایین زن ظرفیت بالاتری دارند به همین دلیل برای حجم بیشتری می شود از آن استفاده کرد. 

کره گیر بالازن بهتره یا پایین زن؟

کره گیر بالازن بهتره یا پایین زن؟

اگر تا اینجای وبلاگ ما را همراهی کرده باشید حتما متوجه شده اید که هر یک از کره گیر ها چه ویژگی هایی دارند. هر دو کره گیر بسیار پرکاربرد و ایده آل هستند و برای مصارف خانگی و کارگاهی میتوانید از هر دو استفاده کنید. اگر میخواهید از کره گیر برای ذخیره سازی مایعات و مواد غذایی استفاده کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید بهتر است که از کره گیر بالازن استفاده کنید. همانطور که گفتیم کره گیر های بالازن به دلیل اینکه جنس آن ها از آلومینیوم ساخته می شود؛ و ظرفیت کمی که دارند قیمت کمتری دارند بنابراین خرید آن آسانتر خواهد بود. کره گیر های پایین زن جنس آن ها معمولا از استیل ضد زنگ ساخته می شود که ماندگاری و دوام بالاتری خواهند داشت در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارند.

تفاوت بدنه کره گیر های بالازن و پایین زن

هر دوکره گیر بالازن و پایین زن را از استیل و آلومینیوم تولید می کنند. جنس استیل ضد زنگ از آلومینیوم مقاوم تر است و دوام بیشتری دارد. که در نتیجه باعث می شود مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید. کره گیر های بدنه استیل قیمت بالاتری دارند که باید حتما در هنگام خرید به بودجه خود توجه کنید. هر دو بدنه آلومینیوم و استیل از نظر بهداشتی تایید شده اند و کاملا بهداشتی هستند. با استفاده از جنس بدنه آلمینیوم و استیل هیچ تغییری در طعم و بوی کره و دوغ به وجود نمی آید. بنابراین خرید هر کدام از جنس های کره گیر کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

مهمترین نکات در هنگام خرید کره گیر برقی

قبل از خرید کره گیر حتما باید نکاتی را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها کره گیر خود را خریداری کنید. اولین نکته این است که حتما باید بدانید از کره گیر خود چه انتظاراتی دارید و آن را برای چه کاری می خواهید. حتما به جنس کره گیر خود دقت کنید و جنسی را خریداری کنید که بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. قیمت کره گیر یکی از اساسی ترین گزینه ها برای خرید است و باید با توجه به بودجه خود کره گیر را خریداری کنید. کره گیر را از شرکت های تولیدی معروف خریداری کنید زیرا با اطمینان بیشتری می توانید از آن ها استفاده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 414
  • بازدید سال : 6,468
  • بازدید کلی : 9,093