loading...
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
خانم چالاک بازدید : 33 دوشنبه 15 اسفند 1401 نظرات (0)

راهنمای خرید اجاق گاز خوب و باکیفیت

بدون شک داشتن آشپزخانه ای شیک و مدرن مورد توجه همه بانوان به خصوص تازه عروس ها است اما امروزه با توجه به گرانی و رشد تورم، خرید لوازم خانگی به یکی از مهم ترین دغدغه های افراد تبدیل شده است. برای خرید محصولات لوازم خانگی با کیفیت باید به نکات مهمی توجه کنید تا بعد از خرید دچار پشیمانی و سردرگمی نشوید. یکی از مهم ترین خریدهای یک آشپزخانه ی کامل و بدون نقص خرید اجاق گاز می باشد. همانطور که می دانید اجاق گاز از جمله وسایل مهم و ضروری است که معمولا مدت زمان طولانی مهمان آشپزخانه ی شما است و حتی بعد از سال ها نیاز به تعویض کردن آن نیست. شما به طور تقریبی روزانه چندین بار از اجاق گاز خود استفاده می کنی به همین دلیل باید با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید. همانطور که می دانید انواع مدل اجاق گاز از جمله رومیزی، مبله، فردار، بدون فر و … در بازار موجود است و شم را در هنگام خرید سردرگم می کند. ما در این راهنمای خرید سعی کرده ایم مهم ترین نکاتی را که باید برای خرید اجام گاز بدانید به شما معرفی کنیم و در ادامه ی وبلاگ نیز بهترین مارک های اجاق گاز را به شما عزیزان می شناسانیم. پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مدل اجاق گاز را برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید.

مناسب ترین نوع اجاق گاز برای آشپزخانه شما

قبل از اینکه به یک فروشگاه بروید و بدون اینکه یک مدل اجاق گاز مناسب را برای آشپزخانه انتخاب کنید باید به نیازهای خود و همچنین نوع پخت و پز خانواده یتان فکر کنید. شما باید سوال هایی را از قبیل چه نوع آشپزی هستید، روزانه چند مرتبه آشپزی می کنید، چه نوع سوختی برای اجاق گاز استفاده می کنید، مکانی که قرار است اجاق گاز را در آن قرار دهید برای کدام مدل مناسب است و … از خود بپرسید و به آن ها پاسخ دهید. در صورتی که جواب تمام این سوال ها برای شما روشن باشد به راحتی می توانید یک اجاق گاز مناسب را برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید. ما در ادامه ی راهنمای خرید اجاق گاز انواع مدل های موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم و ویزگی های هر کدام را نیز ذکر می کنیم پس با توجه به این اطلاعات می توانید دست به انتخاب بزنید.

راهنمای خرید اجاق گاز مبله

اجاق گاز مبله یکی از پرطرفدارترین اجاق گازهای بازار می باشد و طرفداران بسیار زیادی دارد. این مدل از اجاق گاز همان نوعی هستند که به فردار معروف هستند و به صورت ایستاده در کنار کاببینت های آشپزخانه قرار می گیرد. البته اجاق گاز فردار اصطلاح مناسبی برای این مدل نمی باشد زیرا برخی از آن ها مجهز به فر نیستند و فقط طح اجاق گاز فردار می باشد. اگر بخواهیم مزیت های اجاق گاز مبله را بررسی کنیم باید بگوییم که از بهترین مدل های بازار می باشند. این نوع دارای استحکام و طول عمر بسیار بالاتری نسبت به سایر مدل های اجاق گاز است. مشکل افت فشار گاز به هیچ عنوان ندارند و برای پخت و پز خانواده های پرجمعیت مناسب می باشند. از دیگر مزیت های اجاق گاز مبله می توانیم به این اشاره کنیم که امکان انتقال به محیط های دیگر را دارد و نیازی به نصب ندارد.

در مقابل اجاق گازهای مبله دارای معایبی هستند که برخی از افراد به خاطر این نکات حاضر به خرید این مدل نیستند. این مدل از اجاق گاز ایستاده به دلیل ابعاد بزرگی که دارد فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کند و حمل و جابجایی آن در مقایسه با مدل های دیگر مشکل است. تنوع رنگ و طرح این مدل زیاد نیست و از ظاهر بسیار ساده تری برخوردار هستند. قیمت اجاق گاز مبله و همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آن بالاتر است و باید بودحه بیشتری برای آن در نظر بگیرید. از دیگر معایت این نوع اجاق گاز می توانیم به تمیز کردن آن اشاره کنیم که کمی سخت است.

راهنمای خرید اجاق گاز مبله

 

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی نیز از دیگر مدل هایی است که می توانید برای آشپزخانه خود تهیه کنید. این مدل ها امکانات و کارایی کمتری نسبت به مدل های مبله دارند به همین دلیل برای خانواده هایی که پخت و پز کمتری دارند پیشنهاد می شوند. این نوع اجاق گاز در دو مدل شیشه ای و استیل در بازار موجود است که با توجه به سلیقه ی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. از مزایای این مدل می توانیم به قیمت ارزا تر اشاره کنیم و در مقایسه با امکاناتی که ارائه می کند قیمت بسیار مناسبی دارد. به دلیل ابعاد مناسب و کوچکی که دارد فضای بسیار کمی را در آشپزخانه شما اشغال می کند و در یک جای مخصوص نصب می شود. این مدل تنوع طرح بالایی دارد و با توجه به سلیقه ی خود می توانید انتخاب کنید همچنین در مقایسه با اجاق گازهای مبله بسیار راحت تمیز می شوند.

از معایب این مدل می توانیم به کم بودن توان حرارتی دستگاه اشاره کنیم که برای آشپزی خانواده های پرجمعیت اصلا پیشنهاد نمی شوند. شما به دلیل کمبود فضای جاق نمی توانید ظروف سنگین و بزرگ را روی آن قرار دهید و در نتیجه آشپزی شما وقت بیشتری را می گیرد. به دلیل اینکه این مدل باید نصب شود امکان حمل و جابجایی آن وجود ندارد و به لوله کشی گاز تخصصی نیاز دارد. از دیگر معایب آن هزینه نصب و راه اندازی آن است که در مقایسه با مدل های دیگر بیشتر است. آخرین عیبی که می توانیم از اجاق گاز زومیزی بگیریم این است که به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارد و صدمه بیشتری می بیند.

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی

 

راهنمای خرید اجاق گاز پروفیلی

اجاق گاز پروفیلی به اجاق گازی گفته می شود که از پروفیل آهن تولید می شود که به اجاق گاز چهار پایه زمینی و اجاق گاز صنعتی معروف است. همانطور که می دانید قوطی های فلزی پروفیلی استحکام بسیار بالایی دارند و در برخی مصارف ساختمانی به عنوان ستون از آن ها استفاده می کنند. این محصولات کیفیت بسیار بالایی دارند و کاربردهای فراوان به خصوص در مراسم های مذهبی دارند. اجاق گازهای پروفیلی در ابعاد و سایزهای مختلف در بازار موجود هستند و برای تامین گاز این دستگاه می توان از گاز شهری و گاز مایع کپسول استفاده کرد. از اجاق گازهای پروفیلی بیشتر برای آشپزی در مساجد، آشپزخانه و رستوران های بزرگ، پادگان ها و … استفاده می کنند. اجاق گازهای دیگر قابلیت این را ندارند که دیگ های بزرگ غذا روی آن ها قرار بگیرد و دچار فرو رفتگی و آسیب می شوند. در نتیجه اجاق از پروفیلی برای آشپزی با حجم زیاد پیشنهاد می شود و قیمت بسیار ارزان تری نسبت به سایر اجاق گازها دارند.

 

راهنمای خرید اجاق گاز پروفیلی

 

مهم ترین نکات برای خرید اجاق گاز خوب

برای مطالعه ی ادامه این وبلاگ می توانید از طریق این لینک https://gzingkala.com/buy-the-best-stove-brand-for-the-kitchen/ وارد سایت لوازم خانگی گزینگ کالا شوید و بهترین مارک اجاق گاز را برای خود خریداری نمایید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 451
  • بازدید سال : 6,505
  • بازدید کلی : 9,130