loading...
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا
خانم چالاک بازدید : 10 دوشنبه 28 خرداد 1403 نظرات (0)

 

انواع ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین های لباسشویی دوقلو در چند مدل در بازار موجود می باشند و به سه دسته طراحی می شوند. بیشتر ماشین لباسشویی های دوقلو دو مخزن دارند، که یک مخزن برای شستشو و مخزن دیگر برای خشک کردن استفاده می شود. مدلهای ماشین لباسشویی دوقلو عبارتند از :

  • لباسشویی نیمه اتومات تک مخزنه
  •  لباسشویی نیمه اتومات دو مخزنه
  • ماشین لباسشویی دو قلو نیمه اتوماتیک

 

انواع ماشین لباسشویی دوقلو

نحوه استفاده از خشک کن در ماشین لباسشویی دوقلو

تفاوتی که ماشین لباسشویی های دوقلو با دیگر ماشین لباسشویی های اتوماتیک دارند در نحوه خشک کردن آن ها است. در این نوع ماشین لباسشویی های دوقلو باید خودتان لباس ها را از مخزن شستشو در بیاورید و به مخزن خشک کن انتقال دهید. این مار مکن است کمس زمان بر باشد و برای شما سخت باشد. همین امر باعث شده است که مردم به خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک رو بیاورند. همانطور که در بالا گفتم تفاوت اصلی ماشسین لباسشویی ها مربوط به همین بخش است.

اما باید توجه کنید ماشین لباسشویی های دو قلو مزیت های زیادی دارند که می توانید این مورد را نادیده بگیرید. نحوه استفاده از خشک کن در ماشین لباسشویی دوقلو به این صورت است که بعد از شستشو لباس ها را از مخزن شستشو بیرون میاورید و به مخزن خشک کن انتقال می دهید و زمان خشک شدن را به صورت دستی تنظیم می کنید.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو درب از بالا

لباسشویی های درب از بالا دارای یک لگن چرخان حول یک محور مرکزی مانند لباسشویی های درب از جلو می باشند. با این تفاوت که درب از جلو باز شو ندارند. ماشین لباسشویی های درب از بالا، یک درب از بالا باز شونده مانند لباسشویی های استاندارد هستند. همانند ماشین لباسشویی های درب از جلو عمل می کنند و حجم آب مورد نیاز آن ها نصف حجم آب مورد نیاز برای ماشین لباسشویی های استاندارد هستند.

از مزایای ماشین لباسشویی درب از بالا این است که نیار به لاستیک درزبند آب بندی مانند مدل های درب از جلو ندارند تا از نشتی رطوبت و آب کف از لای درب ماشین لباسشویی جلوگیری کنند. این موضوع باعث شده است که رطوبت و آلودگی در لابلای چین و چروک های لاستیک درزبندی باقی نماند. ماندن آلودگی در لابه لای درزبند ها باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی می شود. مدل های درب بالا دارای یک جفت یاتاقانهای متقارن نسبت به یک عدد یاتاقان در یک سمت محور می باشد که باعث کاهش خرابی های مکانیکی آن می شود.

مزایای استفاده از ماشین های لباسشویی درب از بالا

 بارگیری آسان دستگاه: یکی از مزایای خوب ماشین لباسشویی درب از بالا این است که برای کسانی که دیسک کمر یا هر دلیل دیگری در خم شدن مشکل دارند، بسیار مناسب است.به سادگی می توانید لباس های کثیف را بدون خم شدن در آن قرار داده و پس از شستشو از دستگاه خارج کنید.

کوتاه تر بودن چرخ های شستشو: چرخه شستشو در ماشین لباسشویی های درب از بالا کوتاه تر است. مدل های جدید ماشین های لباسشویی درب از بالا که تولید می شوند برنامه های شستشوی سریعی دارند. ای چرخه کوتاه در کمتر از ۱۵ دقیقه لباس ها را می شوید ولی برای لباس های بزرگ و سنگین مناسب نیست. بنابراین اگر می خواهید لباس هایتان در مدت زمان کمی شسته شوند انتخاب این دستگاه ها پیشنهاد خوبی است.

دارا بودن گزینه شستشو با آب سرد: موا شوینده ماشین های لباسشویی که درب آن ها از جلو می باشد و ماشین های لباسشویی درب از بالا هستند متفاوت است. این مواد شوینده  مخصوص هر دستگاه بوده و نباید از مواد شوینده مخصوص ماشین های لباسشویی درب از جلو برای دستگاه های بعد از بالا استفاده کنید. مواد شوینده برای دستگاه های درب از بالا مخصوص شستشو با آب سرد هستند و  مواد شوینده برای دستگاه های درب از جلو باید آب آن ها حداقل تا ۳۰ درجه سانتی ‌گراد گرم باشد.

۴. قابلیت توقف در اواسط چرخه شستشو: اکثر لباسشویی درب از بالا دارای این قابلیت هستند که حتی بعد از شروع چرخه در صورتی که لباس یا جورابی را فراموش کرده باشید قرار دهید و بخواهید اضافه کنید را دارد. درب ماشین لباسشویی را بردارید و لباس ها را قرار دهید. این قابلیت دذر بعضی از ماشین لباسشویی ها تنهاد ردقایق ائل امکان پذیر است.

 

مزایای استفاده از ماشین های لباسشویی درب از بالا

 

سایر مزیت های ماشین های لباسشویی دوقلو

ماشین لباسشویی درب از بالا مزایای زیادی دارد که در بالا به آن اشاره کردیم. از دیگر مزایای این مدل از ماشین لباسشویی می توان به اینکه با استفاده از نیروی گرانش زمین، مواد شوینده، سفید کننده و نرم کننده ای که در جا پودری قرار دارد در فرایند شستشو به لباس ها افزوده می شود. این مورد در ماشین لباسشویی های درب از جلو به این صورت انجام می شود که مواد شوینده درون جاپودری باید توسط، شیرهای برقی که مسیر جا پودری را باز و بسته میکنند به لباسها تزریق شوند.

  در ماشین لباسشویی های درب از بالا هیچ گونه رطوبتی بعد از شستشو به دلیل نیروی گرانش زمین باقی نمی ماند.  ماشین لباسشویی های درب از جلو رطوبت در لابه لای لاستیک درز گیر و یا داخل لگن شستشو باقی می ماند. این رطوبت باعث ایجاد رشد کپک و قارچ و ایجاد بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی می شود. ورود و خروج شدن آب در ماشین لباسشویی های درب از بالا ، به دلیل اینکه ساختار عمودی دارند راحت تر از ورود و خروج آب در ماشین لباسشویی های درب از جلو است.

نکات مهم  برای خرید ماشین لباسشویی دوقلو

در هنگام خرید ماشین لباسشویی دوقلو لازم است به نکاتی توجه کنید و آن را به یاد داشته باشید. توجه کردن به این نکات شما را به نیازها و خواسته‌ هایتان از یک ماشین لباسشویی نزدیکتر می کند. مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی های دوقلو دارای آپشن‌های متفاوتی هستند. اگر شما خواسته‌ ای از یک لباسشویی دوقلو دارید باید به این آپشن‌ها در مدل‌های مختلف دقت کنید. باید مطمئن شوید که مدل انتخابی شما دارای سر و صدای کمی می باشد.  اگر لباسشویی دارای مخزن خشک‌کن باشد، احتمال لرزش و تولید صدا بیشتر است. نکات دیگری که در هنگام خرید ماشین لباسشویی دوقلو  باید به آنها دقت کنید عبارتند از:

  • برخورداری از سیستم هوشمند شستشو
  • دارای گارانتی و ضمانت پس از فروش
  • دارای گزینه‌های شستشوی اضافی مثل اسپین و اددواش
  • بهره‌مندی از ایمنی بالای شستشو و داشتن قفل کودک
  • بهره‌مندی از برنامه‌های متنوع شستشو و قابلیت تغییر سرعت چرخش موتور
  •  

در هنگام خرید ماشین لباسشویی دوقلو به چه ویژگی هایی باید توجه نمود؟

زمان چرخه شستشو: زمان چرخه شستشو در ماشین های لباسشویی درب از بالا با توجه به دمای آب از یک ساعت و ۱۰ دقیقه تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه می باشد.

 همزن: در بعضی از ماشین لباسشویی درب از بالا یک همزن وجود دارد  که دارای یک پایه گرد پلاستیکی در وسط دستگاه می باشد. این همزن باعث می شود لباس ها تمیز تر شسته شوند. موردی که وجود دارد این است که با توجه به اینکه این همزن ها با گره خوردن به لباس و کشش آنها ها ممکن است لباس ها آسیب ببیند. در بعضی دیگر از ماشین لباسشویی ها  همزن از حرکت لگن برای تمیز شدن لباس ها استفاده می شود.

سرعت چرخش: هر اندازه که سرعت چرخش خشک کن دستگاه بیشتر باشد ، لباس ها بهتر خشک می‌شوند . سرعت چرخش بالا در تمام چرخه های شستشو در دسترس نیست. به عنوان مثال هنگام استفاده از چرخه دور پایین که به طور پیش فرض استفاده می شود سرعت کاهش می یابد تا به لباس ها آسیب نرسد.

رتبه بندی از نظر مصرف انرژی: اگر شاخص روی برچسب انرژی ماشین لباسشویی بیشتر باشد، دستگاه بازده انرژی بیشتری دارد . در حالی که یک ماشین لباسشویی کم مصرف ممکن است گران تر باشد، اما در حین استفاده هزینه های کمتری را نسبت به ماشین های پرمصرف خواهد داشت.

رتبه بندی از نظر مصرف آب: ماشین های لباسشویی دو قلو دارای رتبه بندی از نظر مصرف آب هستند به طوری که هرچه شاخص مصرف بیشتر باشد ماشین لباسشویی راندمان آب بیشتری خواهد داشت.

نتیجه گیری از مقاله نحوه استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو

با توجه به نکاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی دوقلو برای شما گفتیم، حال شما راحت تر می توانید برای خرید ماشین لباسشویی دوقلو اقدام کنید. در بازار مدل‌های متنوع و بسیار خوبی از ماشین‌های لباسشویی دوقلو توجود دارد. انتخاب یک برند مناسب برای خرید ماشین لباسشویی دوقلو  از مهم‌ترین ها به حساب می آید. برندهایی که د رداخل ایران تولید می شوند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و  بهترین انتخاب و جایگزین مدل های خارجی هستند. برندهای داخلی قیمت مناسبتری نسبت به مدل های خارجی دارند و کیفیت برندهای داخلی به نسبت قیمت‌ آنها بسیار مناسب است. از بهترین برند هایی که می توان برای خرید به شما پیشنهاد داد برفاب و پاکشوما هستند.

خانم چالاک بازدید : 11 چهارشنبه 23 خرداد 1403 نظرات (0)

 

 چگونه جارو شارژی را تمیز کنیم؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

امروزه استفاده از جارو های شارژی خیلی بیشتر شده است و به دلیل استفاده آسانی که دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. استقبال مردم از جارو شارژی ها بیشتر شده است و از آن برای نظافت منزل و داخل ماشین خود استفاده می کنند. همانطور که خرید جارو شارژی مناسب و پر قدرت بسیار حائز اهمیت است طریقه استفاده و نگهداری از آن نیز بسیار مهم است. باید مرتب آن را تمیز کنید و به خوبی فیلتر آن را تمیز و در جای خود قرار دهید. استفاده نادرست از جارو شارژی باعث می شود که به مرور از کار بیفتد و به درستی کار خود را انجام ندهد. بهترین روش برای این که جارو شارژی شما به خوبی کار کند این است که نظافت جارو شارژی را جدی بگیرید. تعویض فیلتر جارو شارژی یکی از مهم ترین کارهای برای تمیز کردن جارو شارژی می باشد که در ادامه ی این متن به آن خواهیم پرداخت.

فیلتر جارو شارژی قابل شستن است؟

بله می توانید فیلتر جارو شارژی رادر صورتی که بر روی آن نوشته شده باشد که قابل شستن است بشویید. فیلتر جارو شارژی قابل شستن است و می توانید از روش هایی برای شستن آن استفاده کنید. برای تمیز کردن فیلتر می توانید از ترکیب جوش شیرین، سرکه و آب یا محلول شوینده استفاده کنید. برای شستشوی مخزن جارو شارژی نیز باید آن را جدا کنید و سپس با استفاده از مواد شوینده شستشو دهید. پس از شستن مخزن و فیلتر، باید آنها را به خوبی خشک کنید.

آموزش تمیز کردن فیلتر جارو شارژی

از مهم ترین قسمت های جارو شارژی فیلتر آن می باشد. فیلتر از مهم ترین بخش های داخلی جارو شارژی بوده و نقش مهمی در عملکرد جارو دارد. نحوه عملکرد فیلتر ها به این گونه است که با برخورداری از ساختار فشرده ذرات کوچکی که در محیط وجود دارد را به خود جذب می کنند. فیلتر ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع جارو شارژی ها متفاوت خواهد بود. نحوه تمیز کردن فیتر جارو شارژی بسیار مهم است و اگر آن را به درستی تمیز نکنید ممکن است باعث آسیب به آن شود. اگر فیلتر به خوبی تمیز نشود ممکن است که در عملکرد ان اختلال ایجاد شود. همانطور که گفتیم نحوه تمیز کردن فیلتر جارو شارژی بسیار مهم است و باید با دقت زیادی انجام شود. در ادامه مطلب نحوه تمیز کردن فیلتر جارو شارژی را به شما خواهم گفت.

 

نحوه تمیز کردن فیلتر جارو شارژی

 

چرا باید فیلتر جارو شارژی را تعویض یا تمیز کنیم؟

هرگاه جارو شارژی خود رابه خوبی تمیز نکرده باشید، نباید از آن انتظار قدرت مکش بالا داشته باشید. عوامل زیادی وجود دارد که باعث قدرت مکش بالای جارو شارژی می شوند. از مهم ترین عواملی که باعث می شود جارو شارژی شما عالی عمل کند توان موتور، نظافت دستگاه می باشد. هر گاه احساس کردید مکش دستگاه کاهش پیدا کرده است باید جارو شارژی خود را به درستی بررسی کنید. به موارد زیر توجه کنید تا جارو شارژی شما قدرت مکش خوبی داشته باشد.

  • تمیزی جاروبرقی
  • تنظیم بودن دستگاه
  • فضای خالی پاکت جاروبرقی
  • سلامت موتور
  • نشتی هوا از اتصالات
  • تمیز بودن فیلترهای جاروبرقی

چرا باید فیلتر جارو شارژی را تعویض یا تمیز کنیم؟ اگر جاروشارژی شما تمیز نباشد در عملکرد فیلتر، موتور و قسمت های دیگر اختلال ایجاد می شود و قدرت مکش جارو شارژی تا حد زیادی کاهش می یابد. تمیز نبودن فیلتر جارو شارژی باعث می شود که ذرات به خوبی جذب نشوند و همچنان در محیط باقی بمانند. به همین دلیل باید به طور مرتب تمیز و یا تعویض کنید. بسیاری از فیلتر ها قابلیت شستشو ندارند و اگر حرفW بر روی فیلتر درج نشده بود به این معناست که نمی توانید آن را شستشو دهید. برای تمیز کردن فیلتر هایی که غیر قابل شستن هستند بهتر است آن ها تکان دهید و در مسیر باد قرار دهید.

بهترین زمان برای شستن فیلتر جاروشارژی

زمان مشخصی برای شستن فیلتر ها وجود ندارد و دقیق نمی توانیم بگوییم که باید کی آن ها شستشو دهید. بهترین زمان برای شستن فیلتر جارو شارژی معمولا یک ماه یک بار است. اما هر گاه احساس کردید که قدرت مکش جارو شارژی کم شده است بهتر است که به تمیز کردن آن بپردازید و منتظر زمان دقیق نباشید. کم شدن قدرت مکش جارو شارژی یکی از نشانه های پر بودن منافذ فیلتر است.

 

آموزش مرحله به مرحله تعویض کردن فیلتر جارو شارژی و اقدامات آن

نحوه شستشوی فیلتر جارو شارژی

نحوه تمیز کردن فیلتر جارو شارژی به این گونه است که باید به علامتی که روی آن درج می شود دقت کنید. اگر فیلتر قابلیت شستن را داشته باشد در ابتدا باید آن گردگیری کنید و سپس به شستن آن بپردازید. فیلتر جارو شارژی قابل شستن است؟ می توانید از مواد شوینده نیز برای شستن فیلتر جارو شارژی استفاده کنید. فیلتر را به خوبی آبکشی کنید و آن رادر معرض آفتاب قرار دهید تا به خوبی خشک شود.

برای تمیز کردن فیلتر می توانید از ترکیب جوش شیرین، سرکه و آب یا محلول شوینده مخصوص نیز استفاده کنید. همانطور که در بالا گفتیم اگر فیلتر قابلیت شستن را داشته باشد حرف W بر روی آن حک شده است و اگر این حرف وجود نداشت به این معنی است که نمی توانید آن را بشویید و فقط کافی است آن را گرد گیری کنید و یا اینکه فیلتر جدید را برای آن خریداری کنید.

 

تمیز کردن جاروشارژی و نکاتی که باید بدانید

نکاتی وحود دارد که بهتر است پیش از پاک کردن جاروشارژی آن ها را بدانید. قبل از اینکه برای تمیز کردن جاروشارژی وارد عمل شوید به این نکات توجه کنید.

  • حتما جارو شارژی را را در مکانی با تهویه مناسب باز کنید.
  • با باز کردن جارو شارژی گرد و غبار زیادی در هوا پخش می شود بهمین دلیل باید در یک محیط باز این کا راانجام دهید.
  • قبل از تمیز کردن جارو شارژی باتری را خارج کنید.
  • ابتدا دستگاه را از شارژ جدا کرده و قطعات و اجزای جارو شارژی را از یکدیگر جدا کنید.
  • مراقب باشید تا در هنگام نظافت جاروشارژی دکمه روشن کردن را فشار ندهید.
  • از مهم ترین قسمت هایی که باید به خوبی آن را تمیز کنید فیلتر دستگاه است.
  • برای تمیز کردن فیلتر می توانید از ترکیب جوش شیرین، سرکه و آب یا محلول شوینده مخصوص استفاده کنید.
  • برای شستشوی مخزن جارو شارژی باید آن راجدا کنید و سپس با استفاده از مواد مخصوص شستشو دهید.
  • پس از شستن مخزن و فیلتر، باید آنها را به خوبی خشک کنید. اگر آن ها به خوبی خشک نکنید ممکن است رطوبت آنها وارد قسمت های حساس دستگاه شود.
  •  قسمت بیرونی و بدنه جارو شارژی را با استفاده از یک پارچه مرطوب آغشته به سرکه تمیز کنید.
  • پس از خشک شدن قطعات هر کدام را در جای خود قرار دهید و جارو را دوباره به شارژ متصل کنید.
  • همیشه قبل از شروع به پاک کردن جاروشارژی دفترچه راهنما را بخوانید تا به دستگاه آسیب نرسانید.

 

تمیز کردن جاروشارژی و نکاتی که باید بدانید

 

نحوه تمیز کردن فیلتر جاروشارژی

اگر می خواهید نحوه تمیز کردن فیلتر جاروشارژی را به خوبی یاد بگیرید بادی تمام نکاتی که گفته می شود را به درستی اجام دهید. نحوه تمیز کردن فیلتر جاروشارژی بسیار مهم است زیرا اگر آن را به درستی انجام ندهید ممکن است به جاروشارژی آسیب بزنید. برای پاک کردن فیلتر جاروبرقی توصیه می شود ابتدا فیلتر را از دستگاه خارج کنید. جارو شارژی دارای یک فیلتر داخلی است که گرد و غبار و آلودگی را جمع می کند. خرابی فیلتر جاروشارژی و یا کثیفی آن در دستگاه باعث ضعیف شدن آن، کاهش عمر دستگاه و کاهش کیفیت و عملکرد جاروشارژی می شود. بنابراین بهتر است که ماهی یک بار فیلتر جاروشارژی را تمیز کنید. اگر مشاهده کردید که فیلتر جارو شارژی آسیب دیده است، باید آن را با فیلتر جدید تعویض کنید. نحوه شستشوی فیلتر جارو شارژی به این صورت است:

  • در مرحله اول  باید دکمه ای که کلمه Filter روی آن نوشته شده است را پیدا کرده و فشار دهید.
  • بعد از از فشار دادن این دکمه، فیلتر از دستگاه خارج می شود.
  • فیلتر را که جدا کردید با مقداری مواد شوینده و آب سرد بشویید تا کثیفی از آن پاک شود.
  • بعد از شستشو، فیلتر را دوباره سر جای خود قرار دهید و این کار را هر ماه تکرار کنید.
  • فیلتر تمیز و سالم نقش بسیار  موثری در مکش جارو شارژی دارد.

راهنمای نظافت نوار فرچه ای جاروشارژی

مرحله دوم در تمیز کردن جارو شارژی برداشتن نوار فرچه ای آن است. جارو شارژی ها نیز مانند انواع جاروهای کوچک دستی، برس باریک و نواری شکلی دارند که وظیفه جمع آوری انواع کثیفی، کرک، مو و … را بر عهده دارند.  این برس ها به صورت یکبار مصرف یا دائمی تولید می شوند. اگر برس جارو شارژی شما از نوع یکبار مصرف است، بعد یک یا دو بار استفاده، برس را از دستگاه جدا کنید و با یک برس جدید آن را جایگزین کنید. اگر برس جارو شارژی شما از نوع دائمی است، بهتر است هر بار که از آن استفاده می کنید آن را تمیز کنید. فرچه یکی از مهمترین قطعات جارو شارژی است زیرا کرک و موی زیادی را جذب می کند.

اگر میزان کرک و موهای چسبیده به برس نواری زیاد باشد کیفیت و عملکرد جارو شارژی کاهش می یابد. به دلیل اینکه مقدار زیادی کرک و مو به برس می چسبد، در استفاده های بعدی به خوبی  کرک و مو جذب نخواهد کرد. بنابراین با توجه به مدل جارو شارژی برس را از دستگاه خارج کرده و تمام کرک ها و موهای برس را از بین ببرید. بهتر است هر چند وقت یکبار یک برس جدید را تعویض کنید، زیرا هر برس با وجود تمیز کردن مداوم پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهد. 

نحوه خالی کردن و شستشوی مخزن جاروشارژی

یکی دیگر از مراحل  تمیز کردن جارو شارژی خالی کردن مخزن آن است. جاروشارژی ها دارای یک مخزن هستند که بعد از مکش زباله ها، کثیفی ها را در داخل مخزن جمع آوری می شوند. اگر مخزن جاروشارژی پر باشد  قدرت مکش دستگاه بسیار کاهش می یابد. بنابراین دستگاه به خوبی در جمع آوری زباله و کثیفی های روی سطوحعمل نخواهد کرد. دلیل آن هم این است که فضایی برای نگهداری زبالهباقی نخواهد ماند. با پر شدن مخزن جارو شارژی باعث کاهش مکش و گرم شدن موتور آن می شود.

به همین دلیل پس از هر بار استفاده باید مخزن جاروبرقی را خالی کنید. مخزن جارو شارژی بسیار کوچکتر از جاروبرقی است و به همین دلیل با سرعت بیشتری پر می شود. بنابراین پس از هر بار استفاده از جاروشارژی مخزن را به آرامی از دستگاه خارج کنید و زباله های آن را خالی کنید. مخزن جارو شارژی معمولا از  پلاستیک نشکن ساخته می شود، آن را با آب و مواد شوینده بشویید و پس از خشک شدن آن را نصب کنید.

راهکارهای جلوگیری از کثیف شدن جاروشارژی

در این مقاله با نحوه تمیز کردن فیلتر جارو شارژی و  تمیز کردن  قسمت های مختلف آن آشنا شدیم. حال می دانید که برای پاک کردن کثیفی هر قسمت از جارو شارژی چه اقداماتی را باید انجام دهید. بنابراین برای  جلوگیری از کثیف شدن جارو شارژی باید مواردی را رعایت کنیم که عبارتند از:

  • به یاد داشته باشید که از تمیز کردن خاکستر سوخته و خاکستر سیگار با جاروشارژی خودداری کنید.
  • جاروشارژی را برای نظافت محیط های بسته و کوچک طراحی کرده اند، به همین دلیل نباید فشار زیادی به آن وارد کنید.
  • از تمیز کردن محیط های باز و بزرگ با جارو شارژی خودداری کنید.
  • محیط های مرطوب را با جاروشارژی تمیز نکنید.
  • از تمیز کردن مواد چسبنده مانند چسب، مربا و غیره با جارو شارژی خودداری کنید.
  • در نظافت و تخلیه مخزن جاروشارژی دقت کافی را داشته باشید و مرتب آن را بررسی کنید.

نتیجه گیری از نحوه تمیز کردن جاروشارژی

با هم در این مقاله به بررسی نحوه تمیز کردن جاروشارژی پرداختیم. همانطور که می دانید جاروشارژی وسیله ای بسیار حساس است و برای سالم ماندن و افزایش طول عمر آن باید به خوبی از آن نگهداری شود. شستشوی اجزای جارو شارژی بهترین و مهم ترین کاری است که می توانید برای  سلامتجارو شارژی انجام دهید. با پاک کردن جاروشارژی، علاوه بر افزایش طول عمر جاروشارژی، کیفیت عملکرد دستگاه را نیز افزایش خواهید داد. 

خانم چالاک بازدید : 10 دوشنبه 21 خرداد 1403 نظرات (0)

 

راه اندازی مغازه لوازم خانگی

اگر به فکر راه اندازی مغازه لوازم خانگی هستید، این موضوع را به یاد داشته باشید که مانند هر کسب و کار دیگری چالش هایی را برای شما در پی خواهد داشت. رقابت در لوازم خانگی بسیار شدید است و باید هر روز قوی تر از روز قبل باشید. قبل از شروع راه اندازی مغازه لوازم خانگی باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید و با دقت همه کار ها را بررسی کنید. لوازم خانگی یکی از فروشگاه های بسیار مهم و ضروری در همه نقاط کشور به حساب می آید و هر شخصی می تواند از آن به عنوان کسب و کار خود استفاده کند. شغل لوازم خانگی دارای شاخه های متعددی است و می توانید تنها در یک زمینه شروع به فعالیت کنید. شما باید در مرحله اول این را بدانید که میزان سرمایه شما برای شروع کدام شاخه از لوازم خانگی مناسب است. در ادامه ی این متن به بررسی درآمد و سود شغل لوازم خانگی می پردازیم.

چرا شغل لوازم خانگی تاسیس کنیم؟

لوازم خانگی به دلیل اینکه یکی از وسایل مورد نیاز هر فرد و هر خانه ای است، به همین دلیل می تواند یک شغل بسیار عالی و پر درآمد باشد. هر فردی که بخواهد خانه ای داشته باشد قطعا به لوازم خانگی نیاز خواهد داشت و به همین دلیل است که یک شغل پر طرفدار نیز به حساب می آید. تامین لوازم خانگی جزو اولویت های اصلی یک خانه است و همین موضوع دلیل خوبی برای این است که شغل لوازم خانگی را راه بندازید.

سرمایه لازم احداث فروشگاه لوازم خانگی

اگر می خواهید بدانید  برای راه اندازی لوازم خانگی چقدر سرمایه لازم است باید به شما بگویم که، هیچ‌ کس نمی‌ تواند بگوید که هزینه راه اندازی لوازم خانگی یک مقدار مشخص است. قیمت ها در ایران همیشه در حال تغییر است و همین مورد نیز در شرایط و مکان های مختلف کشور متفاوت است. سرمایه لازم احداث فروشگاه لوازم خانگی بستگی به این موضوع دارد که شما می خواهید در کدام دسته از لوازم خانگی کسب و کار خود را شروع کنید. با یک مثال ساده شما را بهتر راهنمایی می کنم.

به طور مثال لوازم خانگی غیر برقی به دلیل اینکه ارزان تر از لوازم برقی هستند، سرمایه کمتری برای راه اندازی نیاز دارند. به همین دلیل است که باید در مرحله اول مشخص کنید که می خواهید در کدام بخش از شغل لوازم خانگی  فعالیت کنید و سپس بودجه مورد نیاز آن را تامین کنید. سرمایه  برای لوازم خانگی سنگین مانند، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و جارو برقی به دلیل گران بودن هزینه زیادی را نیاز دارد. بنابراین قبل از شروع کار و  راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی یک لیست کامل  از وسایلی که نیاز دارید را  همراه قیمت تهیه کنید.

 

سرمایه لازم احداث فروشگاه لوازم خانگی

 

درآمد لوازم خانگی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم درآمد لوازم خانگی به دلیل اینکه همیشه و در هر فصل از سال متقاضیان خود را دارد ، اگر اراده و پشت کار داشته باشید حتما درآمد خوبی خواهید داشت. به دلیل اینکه خانم‌ها یکی از مشتریان پروپاقرص شما خواهند بود بازار کار خوبی خواهید داشت. بیشتر خانم ها به دنبال تنوع هستند تا بتوانند یک آشپزخانه و خانه شیک و مدرن بسازند. خریداری و  استفاده از لوازم آشپزخانه در ایران بسیار بالاست. دلیل آن هم این است که خانم‌های ایرانی عاشق آشپزی هستند و بدون استفاده از این وسایل آشپزی کردن کمی مشکل خواهد بود. بنابراین خیالتان راحت باشد، زیرا شما کالایی ارائه می دهید که همیشه مورد نیاز است و روز به روز کالاهای متنوع تر و مدرن تری به بازار می‌ آید. پس بدون نگرانی میتوانید این شغل را شروع کنید زیرا درآمد عالی دارد.

سود دهی فروشگاه لوازم آشپزخانه چقدر است؟

یکی از فاکتور هایی که تعیین می کند سود دهی فروشگاه لوازم آشپزخانه چقدر است، موقعیت مکانی و سپس سیاست هایی است که شما برای فروش خود باید به کار ببرید. سود دهی در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها بیشتر می باشد. سودی که از طرف اتحادیه لوازم خانگی اعلام شده است  حدود ۱۸ درصد. این در حالی است که اکثر فروشنده ها طبق این قانون پیش نمی روند. بنابراین با توجه به آمارها سودی که توسط فروشندگان اعلام شده است حدود ۲۰ الی ۵۰ درصد می باشد. لوازم آشپزخانه از پر مصرف ترین لوازم در میان مردم است که فروش آن  می تواندبرای شما  بسیار پردرآمد باشد. من به شما پیشنهاد می دهم که در ابتدا از وسایل ریز آشپزخانه شروع به فروش کنید و سپس کسب و کار خود را گسترش دهید.

با یک مثال ساده شما را بهتر راهنمایی می کنم. لوازمی مانند قاشق و چنگال، کتری و قوری که همه افراد به دلیل مصرف فراوان تمایل زیادی به خرید آن ها  دارند. و یا اکسسوری های ریز که در هر گوشه ایی از آشپزخانه ها دیده می شود و خیلی ها دوست دارند که زیبایی خاصی به خانه خود توسط آن ها ببخشند. شما عزیزان می توانید حتی بدون اینکه مغازه ای داشته باشید فروش خود را به صورت اینترنتی شروع کنید. به صورت آنلاین عکس های مختلفی از لوازم خود گذاشته و به مشتری معرفی کنید. اینگونه دیگر شما حتی لازم نیست که کرایه بدهید و به دنبال انبار یا جایی برای فروش باشید. بنبابراین می توان گفت که کسب و کار فروش لوازم خانگی از مشاغل بسیار پر درآمد است.

 

درآمد و سود شغل لوازم خانگی چقدر است؟

 

گام های مهم برای راه اندازی فروش لوازم آشپزخانه

تا به اینجا درباره سود دهی، میزان درآمد و سرمایه لازم برای شروع لوازم خانگی باهم صحبت کردیم. نکات هایی وجود دارد که باید به آن ها توجه زیادی شود و طبق آن ها پیش بروید تا بتوانید شغلی عالی را داشته باشید. اولین گام انتخاب یک موقعیت مکانی مناسب برای راه اندازی فروشگاه لوازم آشپزخانه می باشد. باید مجوز و جواز کسب های مورد نیاز را تهیه کنید. بعد از آن یک منبع خوب برای خرید محصولات خود پیدا کنید و تجهیزات مورد نیاز فروشگاه خود را با تحقیق و جستجو تهیه کنید. اگر توانایی و قدرت پرداخت هزینه‌های جانبی را دارید می توانید یک دکوراسیون شیک و چیدمان عالی برای فروشگاه خود داشته باشید. با طراحی زیبا دکوراسیون فروشگاه خود می توانید فروش بهتری داشته باشید.

سرمایه لازم برای راه اندازی فروش لوازم صوتی و تصویری

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم کسب و کار فروش لوازم خانگی از  مشاغلی است که تا کنون طرفداران زیادی پیدا کرده و توانسته جایگاه بسیار خوبی را به دست آورد. یکی دیگر از شاخه های لوازم خانگی لوازم صوتی و تصویری می باشد. لوازم صوتی و تصویری مانند تلویزیون، اسپیکر کوچک و بزرگ، ساندبار ها و پروژکتور ها جدیدا در همه خانه ها دیده می شود در بین مردم طرفداران زیدی پیدا کرده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مردم تمایل دارند که با آمدن مدل های جدید به بازار آن ها را تعویض کنند. به این موضوع توجه داشته باشید که شما می توانید در کنار کار خود یک وب سایت برای معرفی بیشتر محصولات خود داشته باشید. با داشتن سایت می توانید به راحتی  مشتریان بیشتری را جذب نموده و آمار فروش خود را بالا ببرید.

 

سرمایه لازم برای راه اندازی فروش لوازم صوتی و تصویری

 

سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه لوازم برقی

شاخه لوازم برقی در لوازم خانگی بسیار پیچیده است و لوازم گوناگونی دارد. همین موضوع می تواند شما را برای اینکه به فکر یک شغل باشید کافی است زیرا انتخاب های زیادی داید تا محصول مورد نظر را خریداری کنید. می توانید با مراجعه به مراکز معروف و عمده فروش ها اکثر وسایل مورد نظر خود را تهیه و یک خرید کلی را انجام دهید. لوازم برقی به طور کلی شامل یخچال و فریزر، لوازم ریز خانگی مانند اتو، بخاری، چای ساز و دیگر موارد پر مصرف میباشد. این وسایل فروش بسیار خوبی دارند و شما می توانید به مرور درآمد خود را نیز افزایش دهید.

آیا لوازم خانگی دارای ضمانت هستند؟

بسیاری از لوازم خانگی در ایران تولید می شوند و فروش آن ها مجاز می باشد و لوازم خانگی خارجی نیز دارای نمایندگی در ایران هسنتند. بنابراین بیشتر محصولات دارای گارانتی هستندو قاچاق نبستند. این لوازم خانگی توسط شرکت های مربوطه گارانتی می شوند و شما می توانید با خیال راحت از آن ها خریداری کنید. کسب و کار فروش لوازم خانگی بدون ضمانت، ریسک دارد و مردم نیز سعی می کنند که وسایلی را خریداری که شرکت های معتبر آن ها را ضمانت کرده باشد.

 

مزایا و معایب کسب و کار فروش لوازم خانگی

باید این موضوع را بدانید که هر شغلی مزایا و معایب خود را دارد. شما عزیزان می توانید با پشتکار این معایب را بر طرف کنید و به مزیت های این شغل را افزایش دهید. از جمله مزایای و معایبی که می توان به آن اشاره کرد:

به این دلیل که افراد زیادی تمایل به خرید لوازم خانگی دارند سود بالایی دارد و از مزیت های این شغل به حساب می آید. شغل لوازم خانگی  فروش زیادی دارد. در نتیجه می توان گفت که این شغل می تواند برای شروع کسب و کار گزینه مناسبی باشد. اما در مقابل  هزینه ی راه اندازی آن نسبت به یک سری از مشاغل بالاتر است و هزینه تامین وسایل این دسته از کالاها بسیار بالاتر است. مورد بعدی نیز این است که اگر اطلاعات لازم در این شغل را نداشته باشید ممکن است در طولانی مدت بتوانید جای خود را در بازار پیدا کنید.

بررسی  فروش لوازم خانگی به صورت اینترنتی

بسیاری از مشاغل هستند که امروزه به  صورت اینترنتی و در شبکه های مجازی مشغول به کار هستند. می توان گفت یکی از ابزارهای مهم در این زمینه استفاده از شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و یوتیوب است که شما می توانید به راحتی محصولات خود را آن جا بفروشید. پس بهتر است که در این حوزه مهارت های لازم را یاد بگیرید و فروش خود را بالاتر ببرید.

 

بررسی  فروش لوازم خانگی به صورت اینترنتی

 

چرا فروش لوازم خانگی یک شغل خوب محسوب می‌‌شود

لوازم خانگی علاوه بر این که کارهای روزمره ما را راحت تر کرده است تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون خانه ما نیز دارند. مردم نیازی همیشگی به لوازم خانگی دارند و  تقاضای پایدار آن  از دلایلی است که راه‌ اندازی مغازه لوازم خانگی را به یک کسب‌ و کار خوب تبدیل کرده‌ است.  تولیدکننده‌های داخلی حدود ۶۰ درصد از نیاز بازار را برآورده کرده اند و ۴۰ درصد باقیمانده توسط تولیدکننده‌های خارجی تامین می‌‌شود.

بنابراین کمبودی در عرضه لوازم خانگی وجود ندارد و فروشندگان به دلیل عدم موجودی کافی موقعیت فروش را از دست نمی‌‌دهند. یکی دیگر از نکات مثبتی که راه اندازی مغازه لوازم خانگی دارد، این است که فروش لوازم خانگی امنیت بالایی دارد. کسانی که در فروشگاه‌های لوازم خانگی کار می‌‌کنند خیلی کم پیش می آید دچار آسیب‌ ناشی از حوادث شغلی شده باشند. فروش لوازم خانگی به فعالیت فیزیکی زیادی نیاز ندارد و در صورتی که نمایندگی خدمات نباشید، می‌توانید هر ساعتی که دوست دارید مغازه را باز یا تعطیل کنید.

نتیجه گیری درآمد لوازم خانگی

همان طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم کسب و کار فروش لوازم خانگی یکی از مشاغل بسیار پر رونق بوده و شما می توانید با یک سرمایه کم و یا زیاد آن را شروع کنید و سپس  به مرور آن را گسترش دهید.ما سعی کردیم در این مقاله نمونه هایی از کسب و کارهای گوناگون در زمینه لوازم برقی و خانگی را به شما توضیح دهیم.  بهتر است که شما با مطالعه یکی از دسته بندی های مورد نظر خود را انتخاب کنید. پیشنهاد ما یه شما این است که محصولات خود در شبکه های مجازی نیز به فروش برسانید. بنابراین می توانید حرفه خود را نیز در فضای مجازی و سایت گسترش دهید تا به درآمد بالاتری برسید.

خانم چالاک بازدید : 10 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)

 

پوشاندن کولر آبی در زمستان

یکی از کار هایی که با تمام شدن تابستان و آمدن فصل سرما انجام می دهیم، پوشاندن کولر آبی می باشد. پوشاندن کولر آبی در زمستان یکی از کار های مهمی است که نباید فراموش کنید و باید حتما آن را انجام دهید. روش های نحوه نگهداری کردن از کولر آبی در زمستان وجود دارد که با رعایت کردن آن ها می توانید یک کولر سالم را برای تابستان بعدی داشته باشید. با آمدن فصل پاییز و زمستان باید به فکر جمع کردن تجهیزات خنک‌کننده باشید، زیرا دیگر نیازی به کولر آبی، گازی و یا حتی پنکه ندارید. همانطور که در فصل گرم سال برای راه ‌اندازی کولر اقداماتی را انجام می دهید، با آمدن فصل سما نیز باید اقداماتی برای جمع کردن کولر انجام دهید. با رعایت این نکات  باعث می شوید که طول عمر کولر را افزایش و سال‌ های زیادی بتوانید از آن استفاده کنید.

روش نگهداری کولر آبی در زمستان

در مرحله اول برای جمع کردن کولر آبی باید دریچه ‌ی آن را بپوشانید. با پوشاندن دریچه باعث می شوید تا سرما و باد وارد خانه نشود و گرمای داخل خانه نیز هدر نرود. بنابراین در های طرفین کولر را باز کنید، با استفاده از یک پارچه ضخیم و یا پلاستیک دریچه را ببندید. بهترین کاراین است که پوشال‌ ها را از درپوش ‌ها جدا کنید و بشویید. رطوبت پوشال ها باعث می شود که باکتری ها جمع شده و محیط آلوده‌ای به وجود آید. حال سیستم برق را قطع کنید زیرا دیگر نیازی به برق ندارید. نوبت به بستن شیر آب می رسد، شلنگ آب را باز کنید و آن را در کیسه‌ ای قرار دهید تا سال آینده هم از آن استفاده کنید. بعد از این مراحل درپوش کف کولر را باز کنید تا آب موجود در آن تخلیه شود و کف کولر را تمیز کنید.

 نگهداری کولر آبی در زمستان

می توانید از یک فرچه سیمی برای تمام آهک و رسوب ‌های چسبیده شده به درپوش ‌ها و بدنه‌ی کولر استفاده کنید. این رسوب‌ ها ظاهر کولر را زشت می کنند و باعث پوسیده شدن آن می‌شود. حال می توانید پوشال‌ های خشک شده را در جای خود قرار دهید. شناور را خارج کنید و آن را بشویید و برای استفاده مجدد در سال آینده داخل کولر قرار دهید. نوبت به باز کردن تسمه می رسد، برای اینکه در زمستان از آسیب وارد شدن به تسمه جلوگیری شود آن را از پروانه جدا و داخل بدنه کولر قرار دهید.

با استفاده از کولر در تابستان موتور آن گردوغبار گرفته است، این گرد و غبار باعث می شود که از عمر مفید محصول کاسته شود. با استفاده از یک دستمال سطح آن را تمیز کرده و روغن‌ کاری کنید. حالا درپوش‌ها را در جای خود قرار دهید و  اگر کولر شما سایبان ندارد بهتر است آن را با پلاستیک بپوشانید تا باران و برف به آن آسیب وارد نکند.

 

 نگهداری کولر آبی در زمستان

 

نحوه بستن شیر تخلیه کولر آبی

روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید دریچه کولر را ببندید. این روش ها عبارتند از:

  • یکی از آسانترین روش ها برای بستن دریچه کولر استفاده از فوم مسدود کننده می باشد. این روش بسیار آسان بوده و به دون هیچ دردسری انجام می شود.فوم مسدود کننده دارای ویژگی ها و مزایای زیادی می باشد که از جمله مهم ترین آنها می توان به جلوگیری از هزینه های انرژی و مصرف سوخت صرفه جویی اشاره کرد. اگر می خواهید بیشتر با ویژگی های این فوم آشنا شوید به موارد زیر توجه کنید. از دیگر ویژگی های فوم می توان به این موارد از جمله عایق حرارت،جلوگیری از ورود گرد و غبار، سر و صدای محیط بیرونی ساختمان و اتلاف انرژی و نصب برروی انواع سطوح دریچه های کولر اعم از فلزی یا غیر فلزی اشاره کرد.
  • دومین روش هزینه بسیار کمی نسبت به دیگر روش ها دارد و آن هم  استفاده از ورقه فویل است.آخرین روش که به تازگی رواج پیدا کرده است استفاده از پوشش دریچه کولر مغناطیسی می باشد. چنین روشی به دلیل نقاط قوتی همانند استفاده مجدد یا نمای مناسب جهت پوشش دریچه کانال کولر دارد بسیار محبوب تر از ۳ روش دیگر است. اما یکسری نقاط ضعف دیگر هم دارد ازجمله آنها می توان به عدم وجود برچسب در پشت آهن ربا یا آهن ربای متوسط و نه چندان قوی اشاره کرد.

نکات مهم در سرویس کردن کولر آبی بعد از فصل تابستان

  1. باید به این نکته توج داشتهباشید و لوله و دریچه ی اطمینان آب را در جای خود روی تشتک کولر محکم کنید.
  2. تسمه ی کولر را حتما بازدید کنید تا در صورت خرابی تعویض  آن را تعویض کنید.
  3. به وسیله یک  انبردست، زایده ی فلزی نگهدارنده ی پوشال در دو طرف درپوش را  صاف کنید.
  4. نگهدارنده های پوشال را با دست به طرف پایین پوشال فشار دهید و آن ها را آزاد و از درپوش جدا کنید.
  5. پوشال های کهنه را  از محل خود بیرون بیاورید.
  6. باید هر دو سال یکبار پوشال ها  را تعویض کنید زیرا این مرحله  در سرویس و تمیز کردن کولر بسیار با اهمیت می باشد.
  7. ناودانی درپوش ها را  تمیز کنید تا منافذ آن ها باز شود.
  8. بعد از تمیز کردن همه ی قسمت های کولر، اگر بر روی کولر خوردگی مشاهده کردید باسک سمباده آن را به دقت تمیز کنید، بعد از آن تشتک را ضد زنگ و رنگ آبی بزنید.
  9. بعد از خشک شدن رنگ، نگهدارنده ی پوشال را در تشتک پایین کولر برای سال آینده نگهداری  کنید.
  10. درپوش های بدون پوشال را در جای خود قرار دهید.
  11. بعد از گذاشتن درپوش ها روی کولر پارچه ی برزنتی بکشید تا از گرد و خاک و باد و باران در امان باشد.
  12. برای نگهداری از کولر در زمستان دریچه آن را ببندید تا هوای گرم داخل منزل در زمستان از طریق دریچه هوا بیرون نرود.

مراحل جمع آوری کولر آبی و نگهداری آن در زمستان

در ادامه مطلب به صورت مرحله به مرحله نحوه نگهداری از کولر آبی در زمستان را به شما آموزش خواهیم داد.

  1. قطع برق: برای جمع کردن کولر در اولین مرحله باید برق آن را قطع کنید و سیم برق را به خوبی جمع کنید.
  1. جداسازی و شستن پوشال ها: باید درپوش ها را باز کنید و پوشال های کولر را جدا کنید، به خوبی بشویید و اجازه دهید خشک شوند. اگر بدون جدا کردن پوشال ها کولر آبی را جمع آوری کنید رطوبت روی آن ها زمینه ایجاد کپک و باکتری های بیماری زا خواهد شد.
  1. بستن شیر آب و جمع کردن شلنگ ها: بعد از انجام این مراحل نوبت به این می رسد که شیر آب ورودی به کولر را ببندید. باید شلنگ های آب را نیز جدا کنید و درون کیسه ای به صورت مرتب قرار دهید تا در اثر سرما و گرما و بارش باران ترک نخورند و برای سال بعد هم قابل استفاده باشند.
  1. تخلیه آب: یکی از مهم ترین اقداماتی که هنگام جمع کردن کولر نباید آن را فراموش کنید، تخلیه کردن آب کف آن است. آب مانده درون کولر علاوه بر ایجاد کپک و بوی بد، باعث پوسیده شدن کف کولر میشود. علاوه بر مواردی که گفته شد، باقی ماندن آب درون کولر ممکن است در زمستان باعث یخ زدن محفظه شود.
  1. جدا کردن شناور: قسمتی از کولر که شناور نام دارد را جدا کنید و به خوبی بشویید. بهتر است شناور را درون بدنه کولر قرار دهید تا در زمان راه اندازی بتوان مجددا از آن استفاده کرد.

 

مراحل جمع آوری کولر آبی و نگهداری آن در زمستان

 

مراحل جمع آوری کولر آبی و نگهداری آن در زمستان

  1. جدا کردن تسمه پروانه: جدا کردن تسمه از پروانه یکی از بهترینروش های سلامت کولر است.  یکی از دلایل آسیب دیدن و ترک خوردن تسمه سرد شدن هوا در زمستان است. تسمه را درون بدنه کولر قرار دهید تا سالم بماند.
  2. تمیز کردن بدنه موتور:  یکی از مهم ترین قسمت های کولر آبی موتور آن است و در هنگام کار کردن آلودگی های زیادی را به خود جذب میکند. بنابراین بهتر است از تمیز کردن آن غافل نشوید؛ زیرا گرد و خاکی که روی آن جمع شده ممکن است در آینده روی عملکرد آن تاثیر بگذارد.بنابراین بهتر است قسمت بیرونی را با یک دستمال تمیز کنید و قسمت هایی که باید روغن کاری شود را، روغن کاری کنید.
  3. از بین بردن رسوبات بدنه و کف کولر:با کمک یک فرچه سیمی میتوانید همه آهک ها و رسوباتی که در اثر گردش آب روی بدنه، درپوش ها و کف کولر تجمع پیدا کرده را بزدایید.با این کار ظاهر کولر آبی بسیار زیباتر خواهد شد.
  4. پوشاندن دریچه کولر: بستن دریچه کولر نیز اقدام بسیار موثری برای جلوگیری از نفوذ هوای سرد و هدر رفتن گرما در فصل زمستان است.
  5. پوشاندن کولر با روکش برزنتی یا نایلون ضخیم: نصب سایبان برای کولر هم در زمستان و هم در تابستان میتواند در جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب و همچنین نفوذ آب باران بسیار موثر باشد. اگر کولر شما سایبان ندارد، حتما باید در زمان جمع کردن کولر به خوبی با نایلون ضخیم همه جای آن را بپوشانید تا گرد و غبار و آب به داخل آن نفوذ نکند. البته روکش های برزنتی نسبت به نایلون انتخاب بهتری هستند. زیرا ضد آب هستند و امکان ورود گرد و غبار و سرما به درون کولر را بسیار کمتر میکند.

پوشاندن کولر آبی در زمستان

حتما شما هم به فکر سلامت کولر خود در فصل سرما به دلیل استفاده نکردن از آن هستید. اگر می خواهید از سلامت کولر خود در فصل سرما اطمینان داشته باشید بهتر از کولر خود را بپوشانید. استفاده از کاور کولر آبی است بهترین راهکار برای پوشاندن کولر می باشد. کاور کولر آبی نوعی پارچه‌ برزنتی ضد رطوبت است. مزیت های استفاده کردن از پوشش در فصل زمستان این است که بدنه کولر در برابر گرد و غبار و همچنین بارش برف و باران در امان می‌ماند.  می‌توانید دریچه هوا کولر را با پوشش پلاستیک نیز بپوشانید.  همچنین تمام بخش‌های کولر که انتقال آب در آن‌ها صورت می‌گیرد مانند لوله‌های مسی را به خاطر جنس پلاستیک انعطاف پذیر آن‌ها درون کولر جمع کنید و روی آن‌ها پوشش مورد نظر را بیندازید.

نتیجه گیری از مقاله نحوه نگهداری از کولر آبی در زمستان

تمام اقداماتی که در بالا برای شما عزیزان گفتیم تقریبا دوساعت زمان می برد. اما با اانجام دادن همین موارد می توانید به طول عمر بیشتر کولر آبی خود بیفزایید. با انجام این کار ها  مانع از این می‌شوید که هزینه‌های اضافی برای تعمیر و یا تعویض قطعات آن بپردازید. همانطور که می‌دانید در فصل سرما، سیستم های سرمایشی مانند کولر آبی  خاموش است.  خاموش بودن کولر ابی دلیلی بر سالم باقی ماندن آن نمی شود. زیرا ممکن است در تماس با هوا یا آسیب‌های احتمالی دیگر دچار مشکل شود. بنابراین بهتر است با توجه به نکات نگهداری کولر آبی در زمستان و یا در تابستان از سیستم سرمایشی خود محفاظت کنید. تا همیشه عملکرد خوبی را برای شما داشته باشد.

خانم چالاک بازدید : 10 پنجشنبه 17 خرداد 1403 نظرات (0)

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی چه مارکی است؟

همه ما نوشیدن و درست کردن آب پرتقال، آب انار و یا آب لیموناد تازه را دوستداریم. امکان اینکه هر لحظه در بیرون آب میوه دلخواهتان را بنوشید کم است و اهی فرصت نمی شود. این کار با داشتن یک آب مرکبات گیر مناسب خیلی ساده تر است و می توانید ویتامین های مورد نیاز بدن را به این صورت تامین کنید. همانطور که می دانید آب میوه های موجود در بازار حاوی مواد نگهدارنده هستند و مصرف همیشگی آن ها برای بدن مضر است. از مزایای گرفتن آب مرکبات با آب مرکبات گیر می توان به این اشاره کرد که به مدت طولانی آب میوه طبیعی را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه به معرفی بهترین مارک های آب مرکبات گیری نیز می پردازیم.

شاید با خود بگویید که دستگاه های چند منظوره دارای آب مرکبات گیر و یا عصاره آب پرتقال هستند، اما با خرید آب مرکبات گیر به صورت تکی همیشه یک دستگاه کاربردی در خانه دارید. استفاده از آب مرکبات گیر بسیار آسان است و هر بار شما را برای نوشیدن آب میوه تازه مشتاق می کند. آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟ بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی چه مارکی است؟ برای اینکه بتوانید خودتان آب میوه بگیرید باید اطلاعات لازم برای خرید بهترین مارک آب مرکبات گیری برقی را داشته باشید. ما را در این مقاله همراهی کنید تا بهتریثن مارک آب مرکبات گیری را به شما معرفی کنیم.

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

گرفتن آب میوه ها با کمک آب مرکبات گیر به آسانی و بدون هیچ مشکلی انجام می شود. مدل های جدیدی وارد بازار شده اند. مدل های جدید به این صورت کار می کنند که شروع به چرخش می کنند و باید نیمی از میوه ها را روی دستگاه قرار دهید. گاهی اوقات با چرخاندن در دو جهت ، عملیات فشار دادن مرکبات بهتر انحام می شود. اینکه آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه را باید با توجه به ویزگی های آن فهمید. آب مرکبات گیر ها انواع مختلفی دارند و در مدل های دستی و برقی در بازار موجود می باشند.

چرا باید از آب مرکبات گیر برقی استفاده کنیم؟

می توانید از هر دو مدل آب مرکبات گیر برای گرفتن آبمیوه های خود استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که کار با آب مرکبات گیر برقی راحت‌تر است، زیرا نیازی به زور بازو ندارد و سرعت آبگیری بالاتری نیز دارد. ویژگی دیگری که دارد این است که می‌تواند تا آخرین قطره‌ی آب میوه را خارج کند. آب مرکبات‌ گیر های برقی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و در بازار موجود می باشند.

 

چرا باید از آب مرکبات گیر برقی استفاده کنیم؟

 

ویژگی های آب مرکبات گیر خوب چیست؟

  • قدرت موتور آب مرکبات گیر: دارا بودن موتور قدرتمند راهی سریع تر و آسان تر برای آبگیری مرکبات می باشد. اگر زمان کمی دارید و می خواهید آب میوه های بیشتری را در کمترین زمان بگیرید، باید به دنبال یک آب مرکبات گیری قوی باشید.  این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از در نظر گرفتن قدرت آب مرکبات گیر، به مارک آن نیز توجه کنید.
  • ابعاد لوله خروجی دستگاه: این نکته گاهی اوقات توسط خریداران نادیده گرفته می شود، این در حالی است که ابعاد لوله بسیار مهم است.
  • مدت زمان آب مرکبات گیر: همه دستگاه های آب مرکبات گیر مدت زمان ثابت و یکسانی ندارند. ممگن است برخی مدل های آب مرکبات گیر کند تر عمل کنند و آب میوه را برای مدت طولانی تری تحویل شما دهند.  اگر سرعت آب مرکبات گیر برای شما مهم است بهتر است هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.
  • شستشوی آسان آب مرکبات گیر: یکی از ویژگی های خوبی که آب مرکبات گیر باید داشته باشد این است که بعد از آماده شدن آب میوه، به آسانی شسته شود.

ظاهر آب مرکبات گیر

امروزه دستگاه های آب مرکبات گیری با طراحی خاص، زیبا و به روز تولید می شوند. یک آب مرکبات گیری خوب علاوه بر کارایی باید طراحی آن نیز عالی باشد. طراحی آب مرکبات گیر برای بسیاری از شکرت ها مهم شده است . برند های مختلفی وجود دارند که در طرح های خود ،علاوه بر توجه به سلیقه مردم ، از اقلامی برای استفاده بیشتر این دستگاه ها استفاده می کنند. آب مرکبات گیری های امروزی دارای طراحی بسیار شیک تری نسبت به سال های قبل هستند. بسیاری از آب مرکبات گیری ها علاوه بر زیبایی بسیار ساده و مجللی که دارند ، می توانید از آن ها برای سرو آب میوه های طبیعی خود و قرار دادن آن در یخچال نیز استفاده کنید.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری اهرمی

اگر به دنبال آب مرکبات گیری کاربردی و با یک قیمت مناسب هستید، آب میوه گیری صنعتی اهرمی بهترین گزینه برای خرید است. این آب مرکباتگیر از قیمتی مناسب و اقتصادی نسبت به سایر آب مرکبات گیرها برخوردار است. ویژگی دیگری که این آب مرکبات گیر دارد این است که،  تنها برای استفاده خانگی کاربردی نیست بلکه می توانید برای آب میوه فروشیها نیز از آن استفاده کنید. بسیار کاربردی هستند و بدون مصرف هیچ انرژی می توانید از این آب مرکبات گیر استفاده کنید. با کاهش دادن هزینه ها به راحتی می توانید کسب و کار خود را رونق دهید.

آب مرکبات گیری های اهرمی در رنگهای متنوعی تولید می شود و می توانید رنگ مورد علاقه خود را تهیه کنید. به دلیل عدم نیاز به برق در هر فضا و مکانی می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. آب مرکبات گیری اهرمی دارای واشرهای پلاستیکی در قسمت پایه ها و زیر دستگاه هستند تا مانع از سر خوردن و تکان خوردن آن شود. باتوجه به این که آب مرکبات گیری اهرمی ویژگی های مثبتی دارد ین محصول خریداران و متقاضیان زیادی پیدا کرده است. همبن موضوع باعث ایجاد انگیزه تولیدکنندگان شده است و امروزه تولیدکنندگان زیادی این محصول را تولید و عرضه می کنند و با هم در حال رقابت هستند.

 

بهترین مارک آب مرکبات گیری اهرمی

 

آب مرکبات گیری ایرانی چه مارکی خوبه

در ایران نیز برند هایی هستند که در بین مردم بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند. ، برخی از این برندها بهترین مدل آب مرکبات گیری را تولید می کنند. از برندهای معتبر آب مرکبات گیری ایرانی می توان به پارس خزر ؛ ناسا الکتریک ؛ نانیوا، میگل و … اشاره کرد. این برندها محصولات باکیفیتی تولید می کنند و می توانید با خیال راحت آن ها راخریداری کنید زیرا عملکرد خوبی و عمر طولانی دارند.

آب پرتقال گیری حرفه ای

اگر قصد خرید آب پرتقال گیری حرفه ای دارید بهترین برند، برند پارس خزر می باشد. آب پرتقال گیری پارس خزر یکی از محبوب ترین آب پرتقال گیری های تولید داخل ایران است. این آب پرتقال گیری دارای ویژگی های منحصر به فردی است که باعث می شود برای استفاده خانگی مناسب باشند.

 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

 

آب مرکبات گیری ناسا الکتریک مدل NS-960

آب مرکبات گیری ناسا الکتریک مدل NS-960 جزء پرفروش ترین مدل های آب مرکبات گیری شرکت ایرانی ناسا الکتریک است. این محصول دارای یک موتور قدرتمند و بی صدا با حداکثر توان مصرفی ۱۵۰ وات می باشد و در سریع ترین زمان ممکن می تواند انواع مرکبات سفت و سخت را با آن آبگیری کنید. طرز استفاده از این مدل از آب مرکبات گیر بسیار ساده است و با دو عدد مخروطی بزرگ و کوچکی که دارد قابلیت آبگیری انواع میوه بزرگ مانند پرتقال و میوه کوچک مانند لیمو را دارد. صافی این دستگاه از جنس استیل ضد زنگ می باشد و به مرور زمان اصلا دچار تغییر رنگ و زنگ ضدگی نمی شود. از دیگر مشخصات این محصول می توان به جنس بدنه استیل ضد زنگ، درپوش پلاستیکی، پایه ضد لغزش، سیستم ضد چکه و … اشاره کرد. 

 

آب مرکبات گیری ناسا الکتریک مدل NS-935

آب مرکبات گیری ناسا الکتریک NS-935 با رنگ بدنه نقره ای یکی تاز با کیفیت ترین محصولات شرکت ناسا الکتریک می باشد. طرز استفاده از این محصول بسیار ساده است و تنها با یک اهرم فشاری می توانید میوه ها را آبگیری کنید. اهرم فشاری این آب مرکبات گیری از جنس آلومینیوم با روکش کروم می باشد و بر اثر استفاده در زمان طولانی اصلا دچار زنگ زدگی و تغییر رنگ نمی شود. جنس بدنه آن از استیل کاور شده می باشد که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. آب مرکبات گیری ناسا الکتریک دارای ۲ عدد سری مخروطی گرداننده در سایزهای کوچک و بزرگ می باشد که با استفاده از آن ها می توانید آب میوه هایی همچون لیمو ترش، انار، پرتقال و … را استخراج کنید. قیمت آب مرکبات گیری ناسا الکتریک مدل NS-935 از دیگر مزایای این محصول است و در مقایسه با امکاناتی که دارد ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

 

آب مرکبات گیری پرفروش

  1. آب مرکبات گیری نانیوا
  2. آب مرکبات گیری ناسا الکتریک
  3. آب مرکبات گیری هاردستون 
  4. آب مرکبات گیری سایا 
  5. آب مرکبات گیری پارس خزر 
  6. آب مرکبات گیر میگل 
  7. آب مرکبات گیری براون 
  8. آب مرکبات گیری بوش 

آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟

همانطور که می دانید آب میوه ها سرشار از ویتامین و سایر مواد مغذی هستند. برای تهیه این نوشیدنی ها می توانید از آب مرکبات گیر استفاده کنید. آب مرکبات گیری چه مارکی خوبه؟ در این وبلاگ تمام ویژگی های یک آب مرکبات گیر خوب را برای شما توضیح دادیم. در هنگام خرید بهترین آب مرکبات گیر باید به ویژگی های آن ها از جمله توان موتور، جنس بدنه، و قابلیت هایی که دارد توجه کنید. آب مرکبات گیری برقی و اهرمی ابزار مفیدی هستند که به شما کمک می کنند تا به راحتی و خیلی سریع آب میوه دلخواه خود را تهیه کنید.

خانم چالاک بازدید : 25 سه شنبه 15 خرداد 1403 نظرات (0)

 

راهنمای خرید بهترین سرخ کن بدون روغن

سرخ کن یک دستگاه پرکاربرد است که با توجه به قیمت مناسبی که دارد به یک محصول پرفروش تبدیل شده است. نسل های امروزی علاقه ی زیادی به غذاهای سرخ کردنی دارند، اما مصرف غذا های سرخ کرده برای سلامتی بسیار زیان آور است. با پیشرفت تکنولوژی طراحان لوازم خانگی به فکر محصولی بسیار عالی و بدون روغن افتاده اند. یکی از این محصولات ساخت سرخ کن بدون روغن است که در برند ها و اندازه های مختلف ساخته شده است. استفاده از سرخ کن های بدون روغن هم مصرف را پایین می آورد و هم اینکه باعث سلامتی افراد می شود. سزخ کن بدون روغن بر پایه حرارت فشار است که باعث می شود غذایی سریع و بی دردسر را تجربه کنید. در ادامه ی مطلب به طرز کار با سرخ کن ، معرفی انواع سرخ کن و بهترین مارک سرخ کن های بدون روغن می پردازیم.

سرخ کن ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

با توجه به مطالب گفته شده سرخ کن یک دستگاه پرکاربرد است که میتوانید با استفاده از آن سرعت و کیفیت آشپزی را پند برابر کنید و طعم غذا را به بالاترین سطح برسانید. سرخ کن ها در انواع مختلفی وجود دارند که معوملا به سه دسته تقسیم می شوند. ۱-سرخ کن بدون روغن یا کم مصرف ۲- سرخ کن معمولی یا الکتریکی ۳- مینی سرخ کن یا سرخ کن کوچک . هر یک از این سرخ کن ها فرایند پخت را به بهترین شکل انجام می دهند. شما عزیزان می توانید با توجه به نوع سرخ کنی که میخواهید یکی از این سرخ کن ها را تهیه کنید و از کار شیرین آشپزی نهایت لذت را ببرید.

انواع سرخ کن موجود در بازار

سرخ کن بدون روغن: این نوع سرخ کن ها پر فروش ترین نوع سرخ کن ها هستند. افرادی همچون ورزشکاران، افراد مسن و کسانی که در حال رژیم هستد بیشتر می توانند از این سرخ کن استفاده کنند.. سرخ شدن مواد غذایی مختلف در سرخ کن بدون روغن، با جریان سریع هوا در محفظه دستگاه  بر اثر نفوذ حرارت یکنواخت در سطح دستگاه و تحت پوشش قرار دادن همه سطوح غذا صورت می گیرد. جریان هوا با حرارت بسیار زیاد، موجب افزایش سریع دمای روغن و پخش یکنواخت حرارت و چربی آن در تمام سطح غذای موجد در محفظه دستگاه می شود به همین دلیل با مقدار بسیار کمی روغن می توان حجم زیادی از غذا را سرخ کرد. از مزیت های این سرخ کن این است که غذا در حالی که به طور کامل پخته شده است ارزش غذایی مواد سرخ شده در آن نیز حفظ شده است.

منبع مطالب

چند نوع سرخ کن داریم

 

سرخ کن معمولی بخریم یا سرخ کن بدون روغن؟

سرخ کن معمول یا الکتریکی یک نوع دیگر از سرخ کن است که به مقدار بیشتری روغن برای سرخ کردن نسبت به سرخ کن بدون روغن نیاز دارد. یعنی باری سرخ کردن مواد غذایی باید روغن را در سرخ کن بریزید و سپس دستگاه را روشن کنید. این روش تفاوت چندانی با روش های قدیمی سرخ کردن مواد غذایی ندارد. این روش سرخ کردن برای سلامتی هم دبسایر مضر است و همه ی افراد نمی توانند از آن استفاده کنند. این نوع سرخ کن نسبت به سرخ کن بدون روغن با سرعت بیشتری غذا را سرخ می کند. درنتیجه فقط روی مواد غذایی پخته شده و داخل مواد بیشتر خام می ماند.

مینی سرخ کن یا همان سرخ کن کوچک

مینی سرخ کن یا همان سرخ کن کوچک تفاوت چندانی با سرخ کن معمولی ندارد. فقط اندازه ی آن نسبت به سرخ کن های دیگر کوچکتر است. این نوع سرخ کن برای افراد کم جمعیت مناسب تر است. گنجایش و ابعاد آن کوچک تر بوده و به راحتی در هر جای آشپزخانه جا می شود. این نوع سرخ کن مانن سرخ کن معمول یباری سلامتی زیان آور است و ممکن است در اثر مصرف زیاد روغن دچار بیماری های مختلفی شوید.

نکات مهم در هنگام خرید بهترین مارک سرخ کن بدون روغن

مهم ترین نکاتی که برای خری دیک سرخ کن باید درنظر بگیریم را در ادامه ی مطلب به شما توضیح می دهیم. گنجایش، قدرت توان مصرفی، نحوه تنظیم کنترل دستگاه و آپشن های جانبی از نکاتی هستند که باید به آن ها توجه شود. با توجه به تعداد خانواده ظرفیت و گنجایش سرخ کن توجه کنید. سرخ کن های ۴ لیتری باری خانواده هایی کم تر از ۵ نفر هستند بسیار مناسب است. برای تهیه غذای بیشتر از ۵ نفر به مدل های ۶+ لیتر به بالا را انتخاب کنید. توان مصرفی یک سرخ کن رابطه مستقیمی با کیفیت و سرعت عملکرد سرخ کن دارد. قدرت سرخ کن ها بیشتر از ۱۰۰۰ وات است، در نتیجه هر چه توان سرخ کن بیشتر باشد کیفیت دستگاه نیز بیشتر می شود. سرخ کن هایی با توان ۱۸۰۰ وات بهترین انتخاب برای خرید هستد.

نحوه تنظیم و کنترل دستگاه سرخ کن از نکاتی است که باید به آن در هنگام خرید توجه کنید. اگر به دنبال سرخ کن های پیشرفته هستید، سرخ کن های لمسی و بدون دکمه انتخاب بهتری برای خرید هستند. و از زیبایی ظاهری چشم گیری برخوردار هستند. بسیاری از سرخ کن های پیشرفته را می توان از راه دور هم از طریق گوشی موبایل کنترل کرد. شما عزیزان هنگام خرید یک دستگاه سرخ کن خوب باید به آپشن های جانبی از جمله گریل، کف گیر همزن، سبدد دوقلو و…نیز توجه کنید. هر چقدر لوازم جانبی یک محصول برقی بیشتر باشد یک مزیت محسوب میشود.

 

بهترین سرخ کن بدون روغن و معمولی بازار کدام است؟

 

بررسی ظرفیت دستگاه در زمان خرید سرخ کن خوب

در هنگام خرید حتما از خودتان سوال می کنید که سرخ کن چند لیتری باید خریداری کنید؟ ظرفیت ان باید چقدر باشد؟ باید سرخ کنی خریداری کنید که مناسب با  تعداد خانواده یا مصرفی که از آن دارید باشد. 

  • حتما به ظرف سرخ کن توجه کنید و مدل هایی که استوانه ای هستند بهترین انتخاب برای داخل سرخ کن می باشند. 
  • از سرخ کن های استوانه  ای می توانید برای غذاهای با حجم زیاد مانن مرغ و ماهی استفاده کنید.
  • سرخ کن های چهار گوش ظرفیت کمتری دارند و برای خانواده های کم جعت مناسب تر هستند.
  • سرخ کن کم ظرفیت برای یک خانواده ۶ یا ۷ نفره مناسب نیست.
  • اگر سرخ کنی خریداری می کنید که باید از روغن استفاده شود نباید مواد غذایی را در روغن شناور کنید و باید فقط نیمی از ظرف را پر از روغن کنید.

در هنگام خرید سرخ کن بودجه را در نظر بگیرید

میزان بودجه شما برای خرید یک سرخ کن بسیار مهم است زیرا هر سرخ کنی که در بازار موجود می باشد ارزش هزینه کردن را ندارد. برای خرید سرخ کن این موارد را در نظر بگیرید:

  • اول اینکه سرخ کن را برای چند نفر می خواهید خریدرای کنید، سرخ کن شما بون روغن است یا باید با روغن از آن استفاده کرد و … از نکاتی است که در خرید آن باید در نظر بگیرید.
  • بعد از این نکات  قیمت سرخ کن هم نکته مهم دیگری است زیرا باید بدانید چه میزان هزینه ای  می خواهید برای سرخ کن هزینه کنید. سرخ کن های از برند های معروف قیمت بالاتری دارند.

  راهنمای خرید سرخ کن تایمردار 

تایمر داشتن محصولات برقی می تواند کمک زیادی د رتهیه مواد غذایی به شما بکند و دارای مزیت های زیادی می باشند. با استفاده از سرخ کن تایمر دار می توانید زمان پخت مواد غذایی را تنظیم کنید و از پخت ان اگاه باشید. با استفاده از سرخ کن تایمر دار می توانید از داغ بودن روغن اطلاع پیدا کنید و مواد غذایی خود را درون سرخ کن قرار دهید. با خیال راحت می توانید به کارهای دیگر خود بپردازید.

بهترین مارک های سرخ کن بدون روغن کدام است؟

برند یک دستگاه سرخ کن خوب یکی از نشانگر های کیفیت آن است و در هر زمینه ای برند های مختلفی به تولید این سرخ کن ها می پردازند. اما همه ی این سازنده ها نمی توانند محصول باکیفیتی ارائه دهند. بهترین مارک های سرخ کن عبارتند از مارک فیلیپس، پرشیا، نینجا، تفال، دلونگی.

سرخ کن فیلیپس philips

فیلیپس یک برند با تجربه و قدرتمند در بازار لوازم خانگی است و همیشه محصولات با کیفیتی به مشتریان خود ارائه می دهد. در بین افراد از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک مارک پرفروش به حساب می آید. سبد های سرخ کن فیلیپس به شکل مربعی است و به صورت کشویی باز می شوند. فیلیپس یک مارک هلندی است که سهم زیادی از سرخ کن بازار را به خود اختصاص داده است. جند مدل از سرخ کن فیلیپس را در پایین متن به شما معرفی کرده ایم

  • سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD 9270
  • سرخ کن فیلیپس HD 9216
  • سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD 9218
  • سرخ کن بدون روغن فیلیپس HD 9280

 

سرخ کن فیلیپس philips

 

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن پرشیا فرانس مدل ۶۰۶۳

پرشیا فرانس یک مارک معتبر فرانسه ای است که محصولاتی با کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه میدهد. سرخ کن پرشیا فرانس یکی از آن محصولاتی است که طراحی کرده است و در بازار یکی از بهترین سرخ کن ها به حساب می آید. غذا در این سرخ کن به طوری پخته می شود که در داخل آبدار و از بیرون بسیار ترد می باشد. از توان ۱۷۵۰ وات برخوردار و ظرفیت آن ۵ لیتر می باشد. گارانتی ۱۸ ماهه دارد، سبد آن مربعی شکل بوده و یکی از بهترین شکل های سبد مخصوص سرخ کن است. جنسآن استیل ضد زنگ بوده و ازترکیب رنگی مشکی و استیل ساخته شده است. قیمت آن ۴۲۵۰۰۰۰هزار تومان است. که به راحتی می توانید این سرخ کن را در سایت گزینگ کالا تهیه کنید. 

 

سرخ کن بدون روغن پرشیا فرانس مدل 6063

 

 خرید سرخ کن دلونگی Delonghi

برند دلونگی Delonghi نیز مانند فیلیپس یک مارک معتبر است و تجربه ی زیادی در زمینه عرضه لوازم خانگی دارد. این برند دو نوع سرخ کن چند کاره و معمولی را می سازد، سبد های سرخ کن Delonghi دایره شکل هستند.  در پایین به پر فروش ترین سرخ کن های Delonghi می پردازیم:

  • سرخ کن چندکاره دلونگی FH 1394
  • سرخ کن چندکاره دلونگی FH 1396
  • سرخ کن چندکاره دلونگی FH 1163
  • سرخ کن دلونگی F 18436
  • سرخ کن دلونگی F 28533
  • سرخ کن دلونگی F 17233

 

 خرید سرخ کن دلونگی delonghi

 

راهنمای خرید سرخ کن بدون روغن تفال Tefal

 تفال با عرضه لوازم پخت و پز بسیار عالی به یک برندمعتبر تبدیل شده است و یکی از پرفروش ترین مارک های موجود در بازار است. تفال یک برند فرانسوی و است و مدل های مختلفی از سرخ کن را در اندازه ها و شکل های متفاوت ارائه کرده است. پر فروشترین نوع سرخ کن بدون روغن تفال عبارتند از:

  • سرخ کن بدون روغن تفال EY 201
  • سرخ کن بدون روغن تفال EY 701
  • سرخ کن بدون روغن تفال EY 401
  • سرخ کن بدون روغن تفال EY 505
  • سرخ کن تفال AH 9500
  • سرخ کن تفال FZ 7600
  • سرخ کن بدون روغن تفال FZ 7062

 

راهنمای خرید سرخ کن تفال tefal

 

سرخ کن بدون روغن داتیس مدل ۲۰۲

سرخ کن داتیس مدل ۲۰۲ از دسته جدید ترین و با کیفیت ترین محصولات برند داتیس میباشد. سرخ کن بدون روغن داتیس یک دستگاه کاربردی برای سرخ کردن انواع خوراکی است. فروشگاه گزینگ کالا عرضه کننده بهترین محصولات لوازم خانگی است. میتوانید با استفاده از این دستگاه انواع غذا ها را سرخ نمایید بدون روغن یا کمترین میزان روغن میتوانید انواع غذاها را آماده نمایید. توان این دستگاه ۳۱۰۰ وات میباشد این سرخ کن بدون روغن نیز دارای حجم ۸ لیتر میباشد این دستگاه برای افرادی مناسب میباشد که به سلامت بدن خود اهمیت میدهند. سرخ کن داتیس ساخت ایران میباشد. همه محصولات بکار رفته در سرخ کن بدون روغن داتیس مدل ۲۰۲ از بالاترین و استاندارد ترین تکنولوژی های به روز دنیا میباشد. همه محصولات بکار رفته در سرخ کن بدون روغن داتیس مدل ۲۰۲ از بالاترین و استاندارد ترین تکنولوژی های به روز دنیا میباشد.

طرز استفاده از سرخ کن معمولی و بدون روغ

طرز استفاده از سرخ کن شاید به نظر سخت نباشد اما نکاتی دارد که باید قبل از استفاده حتما به آن ها توجه کنید. حتما قبل از استفاده ا دفترچه راهنمای سرح کن استفاده کنید و یا اینکه میتوانید از جایی که خریداری کرده اید بپرسید تا دچار مشکل نشوید. سرخ کن های معمولی سرخ کن های قدیمی تری هستند و به روغن زیادی نیاز دارند طوری که باید سرخ کن را در روغن غوطه ور کنید، که این خود باعث مصرف زیاد روغن و از طرفی دیگر موجب می شود که سلامتی شما به خطر بیفتد. طرز استفاده از سرخ کن معمولی و سرخ کن بدون روغن تقریبا بکسان است. در سرخ کن های معمولی و بدون روغن ابتدا باید ظرف های داخلی و سبد سرخ کن را با آب ومایع ظرفشویی بشویید.

با استفاده از یک دسمال قسمت های بیرونی و داخلی ظرف و سبد سرخ کن را خشک کنید. بعد از آن به سراغ تمیز کردن قسمت های بیرونی بدنه سرخ کن بروید. دسمالی را مرطوب کنید و تمام قسمت های سری سرخ کن را تمیز کنید. فیلتر روغن را بررسی کنید تا در جای خود قرار داشته باشد و باید سرخ کن ۲۰ سانتی متر از وسایل برقی دیگر مانند یخچال فاصله داشته باشد. روغن مخصوص سرخ کردن را آماده و ظرف داخلی سرخ کن که روی آن اندازه هایی تعیین شده است که چه مقدار روغن بریزید را پر روغن کنید. سرخ کن را به پریز برق بزنید و روشن کنید. سرخ کن را بر اساس مواد غذایی که می خواهید گرم کنید درجه حرارت را مشخص و صبر کنید تا روغن به گرمای لازم برسد.

 

طرز استفاده از سرخ کن معمولی و بدون روغ

 

ادامه مطلب استفاده از سرخ کن معمولی و بدون روغن

حال نوب این است که مواد غذایی تان را روی سبد بگذارید و سبد را بر اساس تایمر مشخص شده روی سرخ کن در روغن غوطه ور کنید. باید در هنگام سرخ کردن درب سرخ کن را ببندید تا روغن به اطراف پاشیده نشود. استفاده از سرخ کن های بدون روغن خیلی راحت تر است و بعد از تمیز کردن دوشاخه را به پریز برق زده تا روشن شود. با توجه به ماده غذایی که می خواهید آماده کنید برنامه مناسب را انتخا کنید و ماده غذایی ر داخل ظرف مخصوص قرار دهید و با توجه به حجم آن زمان موذد نیاز را انتخاب کنید. دکمه شروع سرخ کن را بزنید تا پخت غذا شروع شود. در این سرخ کن با استفاده از جریان هوای بسیار داغ پخت غذا انجام میشود.

نکات مهم و ایمنی در استفاده از سرخ کن

برای استفاده از محصولات برقی لازم است نکاتی را رعایت کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود. برای سرخ کردن مواد غذایی از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید. از اضافه کردن نمک به روغن خودداری کنید. هیچ گاه مواد غذایی منجمد یا آبدار را به صورت مستقیم در روغن نیاندازید. با توجه به اندازه هایی که برای مواد غذایی مشخص شده از روغن استفاده کنید. برای سرخ شدن مواد غذایی به صورت یکسان هر ۵ دقیقه یک بار غذا را پشت و رو کنید. پس از اتمام سرخ شدن غذا و شنیدن بوق سرخ کن، سبد را از دستگاه خارج کنید و آن را روی سطح مقاوم قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود.

 

بهترین سرخ کن بدون روغن و معمولی بازار کدام است؟

 

نحوه نگهداری از سرخ کن

نحوه نگهداری از سرخ کن می تواند باعث عمر طولانی سرخ کن شود. برای نگهداری اصولی از سرخ کن باید به موارد زیر توجه کنید. در هنگام تمیز کردن سرخ کن، از دستمال های نرم استفاده کنید. هیچگاه از سیم ظرفشویی برای سبد یا ظرف داخلی سرخ کن استفاده نکنید. هنگامی که سرخ کن را تمیز می کنید مراقب قسمت های برقی دستگاه باشید تا آب وارد آن نشود. بهتر است برای جلوگیری از نوسانات برق و آسیب به سرخ کن از محافظ های الکتریکی استفاده کنید. از سرخ کردن مواد غذایی منجمد در سرخ کن بپرهیزید و فیلتر سرخ کن را به طور مرتب عوض کنید.

خانم چالاک بازدید : 28 یکشنبه 13 خرداد 1403 نظرات (0)

 

بررسی کارایی زودپز برقی

زودپز یک وسیله ی پر کاربرد است که معمولا در همه ی آشپزخانه ها پیدا می شود. بسیاری از مادران  هنوز هم از زودپزهای قدیمی استفاده می کنند بر این باورند که غذاها در زودپز طعم دیگری دارد. زودپز های قدیمی درست است که دیر تر از زود پز های برقی غذا را آماده می کردند اما آن چنان خوب پخته می شدند ه طعم غذا را چند برابر می کرد. اما امروزه با توجه به این که خیلی افراد شاغل هستند و فرصت زیادی برای آشپزی ندارند از زودپز برقی یا همان جی پاس استفاده می کنند. این زودپز ها با فشار بخار آب کار می کنند به همین دلیل باعث زود پخته شدن غذا می شود. در این مطلب به راهنمای اولیه استفاده از خرید بهترین مارک زودپز برقی و طرز استفاده از زودپز می پردازیم.

چرا زودپز بخریم؟

خرید زود پز برقی باعث صرفه جویی در انرژی می‌‌شود زیرا پخت و پز اگر تحت فشار باشد کارآمدتر از این است که قابلمه های زیاد روی شعله گاز قرار می گیرد. با افزایش هزینه‌ های برق همه ما به استفاده از محصولات برقی برای پخت سریعتر و به صرفه تر رو اورده ایم. زود پز های برقی بهترین انتخاب برای پخت سریع غذا می باشد. با استفاده از زود پز برقی زمان پخت و پز تا ۷۰ درصد زود تر انجام می شود. آشپزخانه نیز به دلیل اینکه اجاق گاز روشن نمی شود خنک‌تر می‌ماند.

اگر از زود پز برقی استفاده کنید موادغذایی به اطراف نمی‌ پاشد زیرا پخت و پز با قابلمه‌ روی اجاق گاز باعث پخش شدن مواد غذایی هباطراف می شود. محیط آشپزخانه تمیز تر باقی می ماند و دیگر نگران پاشیدن چربی روی دیوار نخواهید بود. از مزیت های دیگر ان این است که تعداد ظروف کمتری کثیف شده و کار شستوشوی شما را راحت تر می کند. 

نکات اولیه استفاده زودپز برقی

دیگ های زودپز از طریق بخار آب کار می کند و اگر بخار آب به هر دلیلی نتواند از ظرف خارج شود زودپز منفجر شود. به همین دلیل باید به نکات اولیه استفاده از زودپز توجه کنید. بهترین انتخاب برای خرید زودپز زودپزی است که جنس آن استیل هستند. اگر این ویژگی ها را داشته باشد سوختگی غذا به حداقل میرسد، در نتیجه غذا زودتر گرم میشود و غذا باری مدت زمان بیشتری گرم باقی می ماند. زودپز های برقی ممکن است در دو حالت با منابع  گرمای مختلفی از گاز یا برق کار کنند.

نکاتی برای خرید بهترین زودپز برقی

اولین نکته میزان بودجه شماست. برای خرید یک زودپز عالی و با کیفیت باید به بودجه ی خود نگاه کنید. قطعا یک زودپز عالی به هزینه بیشتری برای خرید نیاز داد. زودپز ها در چند نوع استیل چند لایه، استیل یا آلومینیومی قدیمی وجود دارند. قبل از استفاده حتما به دفترچه راهنمای آن توجه کنید و یا از فروشنده بخواهید که مراحل کار با زودپز را برایتان توضیح دهد.

جنس بدنه ی زودپز ها معمولا از استیل یا فولاد ضد زنگ یا آلیاژی از آلومینیوم است، که از بین این موارد زودپز استیل از همه مناسبتر است و عمر طولانی تری نسبت به بقیه زودپز ها دارد.زودپزی خریداری کنید که متناسب با تعداد افراد خانواده باشد. زودپز های بزرگ برای خانواده های پر جمعیت و زودپز های کوچک برای خانواده های کم جمعیت مناسب هستند.

 

نکاتی برای خرید بهترین زودپز برقی

 

هنگام خرید بهترین زودپز برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد خرید بهترین مارک زودپز برقی را دارید زود پز های استاندارد را انتخاب کنید. محصولاتی نشان استاندارد دارند دستورالعمل های ایمنی را رعایت کرده اند. زودپزی انتخاب کنید که مجهز به قفل ایمنی باشد در زودپز های قدیمی با بالا رفتن فشار بخار داخل ظرف در زودپز به طور ناگهانی باز می شد که این امر گاهی باعث حادثه میشد. اما زودپز های جدید طوری طراحی شده اند که مجهز به قفل داخلی بوده و تا زمانی که بخار آب داخل ظرف وجود داشته باشد درب زودپز باز نمی شود.

از پخت غذایی که می دانید لعاب زیادی دارد در زودپز خودداری کنید، چرا که ذرات غذا همراه با کف بالا آمده و باعث می شود تا روزنه خروج فشار بسته شود. بعد از پختن غذا سوپاپ اطمینان را بردارید تا بخار آزاد شود. هر از گاهی پیچ های دسته های زودپز را محکم کنید زیرا ممکن است در صورت شل بودن دسته ها هنگام حمل دسته ها جدا شوند و دچار سوختگی شوید.

معرفی انواع جنس بدنه زودپز در هنگام خرید زودپز

  • زودپز های که جنس بدنه ی آن ها از آلومینیوم می باشد دارای رسانای حرارتی خوبی هستند و برای پخت مواد بسیار مناسب هستند.
  • در جنس بدنه آلومینیومی پخت مواد غذایی سریعتر و توزیع گرما یکسان پخش می شود.
  • جنس آلومینیوم از فولادی مقرون به صرفه تر می باشد.
  • آلومینیوم ها در برابر تغییر شکل آسیب پذیر هستند و باعث از بین رفتن  زیبایی ظاهری و  فشار داخل دیگ زودپز نیز کاهش می یابد.
  • طول عمر جنس بدنه فولادی طولانی‌تر و دوام بیشتری نسبت به نوع آلومینیومی دارند.
  • تمیز کردن  و نگهداری زودپزی که از جنس فولادی می باشد آسان‌تر است.

تشخیص جی پاس اصل

  • یکی از اصلی ترین راه های تشخیص جی پاس برقی اصل از تقلبی نوع بسته بندی آن می باشد. رنگ کارتن جی پاس اصل سفید می باشد و روی آن بارکد خوان دارد.
  • جنس بدنه جی پاس اصل از استیل ضد زنگ و با کیفیت ساخته میشود. استیل آن به صورت دولایه می باشد تا کیفیت آن بیشتر شود پس در هنگام خرید به جنس آن حتما توجه کنید.
  • حتما ظرف داخلی جی پاس ار نگاه کنید قابلمه تقلبی جنس آن از نچسب می باشد. آن نوع قابلمه ها دارای رسوب هستند و برای سلامتی شما عزیزان مضر است و سلامتی شما را به خطر می اندازد. اما قابلمه ی زود پز اصل پوشش آلومینیومی و روکشی از نوع سرامیکی دارد.
  • توان مصرفی جی پاس اصل بالاتر از زودپز تقلبی است، معمولا توان جی پاس های اصل حدودا ۱۱۹۰ می باشد.
  • ایمنی جی پاس های اصل و تقلبی در این است که احنمال منفجر شدن در جی پاس های تقلبی بالاتر است و ارزش این را ندارند که جان خود را به خطر بیندازید. جی پاس های اصل دارای دربی دوجداره از نوع استیل می باشند که باعث می شود تهویه هوای خروجی به بهترین شکل ممکن خارج شود.

 

دیگ همه کاره جیپاس مدل GPC307

 

دستورالعمل های ایمنی استفاده از زودپز برقی

  1. در صورت آسیب دیدگی سیم برق، بروز نقص فنی، افتادن دستگاه یا هرگونه آسیب دیگر از دستگاه استفاده نکنید. در چنین شرایطی دستگاه را برای بررسی، تعمیر یا تنظیم فنی به نزدیکترین مرکز خمات مجاز ببرید.
  2. کودکان باید سرپرستی و نظارت شوند تا اطمینان حاصل شود که با وسیله بازی نمی کنند.
  3. افراد با توانایی جسمی، ذهنی یاحسی کم یا افراد بی تجربه فقط در صورت نظارت یا راهنمایی افراد مسئول سلامت آنها می توانند با دستگاه کار کنند.
  4. قبل از استفاده از دستگاه برای اولین بار، همه قسمت های در تماسبا مواد غذایی را کاملا با آب و مواد شوینده بشویید.
  5. از دستگاه فقط روی سطح صاف، ثابت و مقاوم در برابر حرارت و بدون رطوبت استفاده کنید.
  6. هرگز قبل از کاهش فشار بخار و پایین آمدن سوپاپ و بخار ، بلافاصله پس از پخت و پیش از اطمینان از عدم تخلیه فشار داخل قابلمه درب دستگاه را باز نکنید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از زودپز برقی

  1. مراقب باشید که مواد غذایی و بخار بر روی کابل برق ریخته نشود. این وسیله باری مصارف خانگی و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
  2. استفاده نادرست از این دستگاه خطر آسیب به شخص استفاده کننده و دستگاه را در پی دارد. در حین کار به داخل دستگاه دست نزنید. در صورت آسیب دیدن دوشاخه سیم اصلی یا سایر قطعات از دستگاه استفاده نکنید.
  3. برای تعویض یا تعمیر دستگاه به سراغ افراد غیر مجاز نروید. سیم اصلی را از سطوح داغ دور نگه دارید.
  4. سطح المنت های گرمایشی پس از استفاده هم ممکن است گرم باشند، لطفا مراقبت کنید.
  5. در صورت خرابی سیم برق دستگاه و به منظور جلوگیری از خطر می بایست آن را توسط تولید کننده نمایندگی مجاز یا افراد متخصص تعویض نمایید.
  6. از پر کردن قابلمه پخت بیش از درجه تعیین شده خودداری کنید زیرا حجم برخی از مواد غذایی بعد از پخت بیشتر می شود.
  7. هنگامی که دستگاه در حال کار است به منظور جلوگیری از بروز سوختگی هرگز دست یا صورت خود ار به سمت سوپاپ تخلیه بخاری سوپاپ اطمینان نگیرید.

در هنگام استفاده از زودپز برقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. آب و مواد غذایی باید داخل قابلمه پخت ریخته شوند و از ریختن مواد غذایی در محفظه داخلی خودداری نمایید.
  2. قبل از هر بار استفاده از دستگاه سوپاپ تخلیه بخار را بررسیکنید و از مسدود نبودن آن مطمئن شوید.
  3. در صورت تخلیه نشدن کامل بخار دستگاه ، درب دستگاه به سختی باز می شود. از وارد کردن فشار بیش از حد برای باز کردن درب دستگاه خودداری نمایید.
  4. قبل از اتصال دوشاخه به پریز برق کنترل کنید که المنت حرارتی، سنسنور دما و قالمه پخت، خشک و تمیز باشند.
  5. جهت جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی پوشش داخلی قابلمه پخت، از کفگیر چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید.
  6. قابلمه پخت را روی آتش یا حرارت مستقیم قرار ندهید. در صورت تغییر شکل  یا آسیب قابلمه پخت از آن استفاده نکنید.
  7. در صورت خرا شدن واشر و نشت بخار از آن استفاده نکنید. کابل برق و دوشاخه را از لبه های تیز و پیشخوان آشپزخانه آویزان نمایید.
  8. نباید از این وسیله در محل هایی که سیستم اتصال زمین وجود ندارد، استفاده کرد. هرگز تایمر را با دست به حالت معکوس نچرخانید.

خرید بهترین مارک زودپز برقی

زودپز برقی پرشیا فرانس مدل PR-407: یکی از بهترین، با کیفیت ترین و پرکارترین زودپز برقی موجود در بازار است. مثی توان از آن به عنوان زودپز، آرام پز، پلوپز و گرم کردن کردن غذا استفاده کرد. توان مصرفی زودپز برقی پرشیا ۱۰۰۰ تا ۱۱۹۰ وات است و ظرفیت دیگ آن ۶ لیتر می باشد. جنس بدنه آن استیل ضد زنگ بوده و درب آن سوپاپ اطمینان دارد تا در هنگام بروز مشکل صدای آن را بشنوید. پوشش لایه داخلی دیگ آن سرامیک ضدخش می باشد که این خود یکی از نقاط قوت آن به حساب می آید و  باعث میشود که سلامتی شما به خطر نیفتد. پرشیا بهترین مارک زود پز است که می توانید خریداری کنید.

 امکانات زودپز پرشیا فرانس مدل PR-407

تایمر زودپز برقی پرشیا ۹۰ دقیقه است و به صورت آنالوگ چرخشی است. دستگیره های این زودپز عایق بوده و مانع از گرم شدن میشود تا در هنگام کار دچار سوختگی نشوید. دارای سیستم قطع خودکار می باشد این امر ایمنی دستگاه را بالا می برد و خطر منفجر شدن را تقریبا به صفر می رساند. جنس آن از استیل ضد زنگ بوده که باعث عمر طولانی زودپز می شود و در برابر رطوبت مقاوم می باشد. زودپز پرشیا میتواند غذای شما را تا ۴۸ ساعت گرم نگه دارد. پایه های آن ضد لغزش بوده تا در هنگام کار تکان نخورد. این دیگ با کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی که دارد بازدهی خود را به بهترین نحو انجام می دهد.

  امکانات زودپز پرشیا فرانس مدل PR-407

 

زودپز برقی ناسا الکتریک ۶ لیتری مدل NS-3073

زودپز برقی ناسا الکتریک مدل NS-3073 یکی از محصولات باکیفیت و پرفروش شرکت ناسا الکتریک می باشد که وجود آن برای هر آشپزخانه ای لازم است. این محصول از قابلیت و کاربردهای فراوانی برخوردار است اما مهم ترین عملکرد آن زودپز کردن مواد غذایی می باشد و در سریع ترین زمان ممکن می توانید یک غذای خوشمزه با آن درست کنید. این دستگاه برای تهیه برنج، لوبیا، نخود، سوپ، فرنی، آبگوشت کاربرد دارد و با توجه به این همه کارایی نمی توانید از خرید آن برای آشپزخانه خود صرف نظر کرد. این زودپز دارای یک موتور قدرتمند با توان مصرفی ۱۰۰۰ وات است که مجهز به ترموستات و فیوز حرارتی می باشد و از داغی بیش از حد موتور دستگاه در حین کار جلوگیری می کند. 

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز زودپز برقی ناسا الکتریک ۶ لیتری مدل NS-3073 روی لینک محصول کلیک نمایید. 

 

قطعات و متعلقات زودپز پرشیا فرانس مدل PR-407

دستگیره درب درب  سوپاپ درب
سوپاپ شناور فشار ضامن قفل کن درب  میله فلزی
واشر واشز درزگیر محافظ پوشش کاسه داخلی
محفظه قرار گرفتن کاسه حلقه خارجی صفحه نمایشگر
تایمر محفظه جمع کننده بخار آب دستگیره
بدنه خارجی  المنت  پایه زیرین
کابل برق کفگیر، ملاقه و پیمانه  

راهنمای تمیز کزدن و نگهداری زودپز برقی پرشیا فرانس

لطفا قبل از تمیز کردن زودپز، دو شاخه را از پریز برق بیرون آورید و از قطع شدنبرق دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای تمیز کردن بدنه زودپز و کنترل پنل از پارچه ای مرطوب و نم دار استفاده کنید. از فرو بردن زودپز به داخل آب یا هر مایع دیگری جدا خودداری کنید، چرا که این کار احتمال آتش سوزی، برق گرفتگی، شوک الکتریکی و سوخته شدن دستگاه را به دنبال دارد. بعد از هر بار استفاده از زودپز، محفظه جمع آوری آب را بیرون آورید و تمیز نمایید. در پوش داخلی، واشر نشت گیر، سوپاپ تخلیه بخار که قابل جداسازی هستند را از درب جدا کنید و با آب و مواد شوینده بشویید.

قابلمه را پخت با کمک اسفنج نرم و آب و مواد شوینده بشویید. سوپاپ اطمینان را بررسی کنید و با دقت تمیز نمایید. تمام قطعات را بعد از شستو شو، با پارچه ای نرم خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید. قسمت زیرین درب را از جمله واشر، و سوپاپ اطمینان، پوشش ضدانسداد، سوپاپ شناور و محل خروج هوا را با آب بشویید و سپس خشک کنید. واشر و پوشش محافظ آن را تمیز کنید. دسته پوشش را محافظ را گرفته و آن رابالا بکشید و با آب بشویید. سپس آن را در محور محافظ، در جای خود قرار دهید. لبه درب واشر را تمیز کرده و آن را به آسانی بچرخانید. اطمینان حاصل کنید که پوشش محافظ را بلاعکس قرار ندهید.

طریقه تمیز کردن زودپز

دریچه ضد انسداد را تمیز کنید، پوششضد انسداد را به طرف بالا کشیده و آن را با آب تمیز کنید، سپس در جای خود قرار دهید. سوپاپ شاور را تمیز کنید، ماسوره سوپاپ شناور راحرکت داده و آن را بالا و پایین کرده و با آب بشویید. سوپاپ اظمینان را تمیز کنید. آن را از محل خود خارج کرده و با آب کاملا بشویید و سپس در جای خود قرار دهید. محفظه جمع آوری بخار آب را برداشته و آ را با آب بشویید و مجددا در جای خود نصب نمایید و حلقه بالایی را با یک دسمال مرطوب پاک کنید.

 

طریقه تمیز کردن زودپز

 

راهنمای نصب زودپز برقی پرشیا فرانس مدل  PR-407

  1.  قبل از استفاده برای اولین بار اجزای جداشدنی دستگاه را با آب و مواد شوینده بشویید.
  2. دستگاه ار روی سطحی صاف و مقاو در برابر گرما (بر روی کابینت یا میز) قرار دهید.
  3.  دستگاه باید ۱۰ سانتی متر از دیوار، کابینت سایر وسایل فاصلع داشته باشد، تا فضای کافی برای باز کردن درب را از زودپز جدا کنید.
  4. مطمئن شوید که واشر نشت گیر و در پوش داخلی به درستی در جای خود قرار گرفته اند. در غیر این صورت حتمال دارد که آب داخل قابلمه پخت به سرعت تمام شود و غذا بسوزد یا به صورت کامل پخته نشود.
  5. قابلمه پخت را از داخل دستگاه بیرون آورده و مواد غذایی وآب را درون آن بریزید. خط مواد غذایی داخل قابلمه نباید از خط MAX بیشتر باشد، دقت کنید که میزان مواد غذایی بعد از پخته شدن هم نباید از خط MAX بیشتر باشد.
  6. سوپاپ اطمینان و سوپاپ تخلیه بخار را بررسی کنید، که به درستی در جای خود قرار گرفته باشند. در صورتی که فشاار داخلی از حد مشخصی فراتر رفت سوپاپ تخلیه بخار به طرف بالا حرکت می کند و بخار اضافه از طریق دریچه های تخلیه خارج می شود.
  7. قابلمه پخت را در محفظه داخلی قرار دهید. قبل ازروشن کردن دستگاه از قرار گیری درست قابلمه پخت و اتصال کامل آن با المنت اطمینان حاصل کنید. قابلمه پخت را به سمت چپ و راست بچرخانید، تا در جای مشخص شده خود به درستی قرار گیرد. دقت کنید که هیچ شیئی مابین قابلمه پخت و المنت قرار نگرفته باشد.
  8. درب را از طریق دستگیره روی آن گرفته و در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، تاصدای تیک شنیده و درب قفل گردد.
  9. سوکت کابل برق را به جایگاه سوکت و دوشاخه را هم به پریز برق متصل نمایید.

مشخصات فنی زودپز برقی پرشیا فرانس مدل PR-407

توان

۱۰۰۰-۱۱۹۰ وات
فرکانس ۵۰/۶۰ هرتز
ولتاژ ۲۲۰-۲۴۰ ولت
ظرفیت

۶ لیتر

تفاوت رنگ سفید و سیلور زودپز برقی

تفاوتی که در رنگ سفید و رنگ اصلی یا همان سیلور وجود دارد این است که زودپز های رنگ سیلور تغییر رنگ نمیدهند و تا سال های زیادی می توان از آن استفاده کرد. زودپز های که رنگ آن ها سفید است د راثر گرما بعد از مدتی رنگ آن ها عوض شده و به رگ کرم مانند تغییر می کنند. تغییر رنگ محصولات برقی از زیبایی دستگاه می کاهد. گاهی ممکن است بگویید چون تمام وسایل آشپزخانه ام سفید رنگ است، به همین دلیل زودپز را نیز سفید رنگ انتخاب میکنم اما بعد مدتی از خریدی که داشته اید پشیمان خواهید شد. بهترین انتخاب برای خرید زودپز برقی، انتخاب رنگ سیلور است.

مزایای خرید زودپز برقی پرشیا فرانسه مدل PR-407

از مزایای خرید بهترین زودپز برقی مارک پرشیا فرانسه این است که با توجه به قیمت مناسبی که دارد بهترین انتخاب برای پخت و پز است. قیمت آن انقدر مناسب است که هر قشری در جاممعه میتواند آن ار خریداری نموده و از آن استفاده کنید. زودپز برقی پرشیا فرانس در کمترین زمان و به بهترین شکل غذا را میپزد. میتوانید انواع حبوبات، گوشت، سوپ، انواع پلو و… را در آن پخت و از خوردن آن ها لذت برد. برای افرادی که شاغل هستند بهترین انتخاب برای پخت و پز است، به دلیل تایمر اتوماتیکی که دارد با خیال راحت می توانید آن را روش کرده و بگذارید غذا پخته شود تا بعد از تنظیم زمان مشخص شده زودپز به طور اتوماتیک خاموش شود.

به دلیل اینکه درب آن بعد از تشکیل بخار قفل میشود و نمیتوان آن را باز کرد برای مادرانی که کودک دارند بسایر مناسب است، زیرا درب آن تا بعد از خروج فشار بخار باز نمیشود. جنس بدنه ی آن از استیل ضد زنگ است و دربرابر هر گونه رطوبت بسیار مقاوم است، این امر باعث طولانی شدن عمر زودپز شده و تا سال های زیادی می توانید از آن استفاده کنید. باتوجه به مطالب گفته شده خرید زودپز برای شما خیلی راحت شده است، زیرا میتوانید بهترین زودپز را با کمترین قیمت خریداری کنید. برای تهیه این زودپز زیبا و پر کاربرد به سایت اینترنتی گزینگ کالا مراجعه کنید.

خانم چالاک بازدید : 30 چهارشنبه 09 خرداد 1403 نظرات (0)

 ساندویچ ساز چیست؟

ساندویچ ساز دستگاهی است است که با استفاده از آن میتوان انواع ساندویچ ها رو در زمان خیلی کوتاهی آماده کرد. این دستگاه برای مواقعی که عجله دارید و فرصت درست کردن شام را ندارید کاربرد زیادی دارد. این دستگاه با کمترین زمان و بدون هیچ دردسری یک غذای خوب را برای شما آماده می کند. نام دیگر ساندویچ ساز اسنک ساز است و برای افرادی که شاغل هستند و فرصت زیادی برای آشپزی کردن ندارند مناسب است. افراد میتوانند به وسیله ی آن یک صبحانه و شام عالی را درست کنند. شاید از نظر خیلی افراد خرید ساندویچ ساز یک خرید اضافی باشد اما برای افرادی که شاغل هستند محصول بسیار مناسب است. ما در مقاله راهنمای خرید ساندویچ ساز تعدادی از بهترین مارک های ساندویچ ساز را به شما عزیزان معرفی می کنیم و پرفروش ترین مدل ها را از نظر کاربران ذکر می کنیم.

مزایا و کاربرد های ساندویچ ساز

از ساندویچ ساز می توان برای کبابی کردن انواع ساندویچ استفاده کرد. با استفاده از ساندویچ می توانید در عرض چند دقیقه یک غذای خوب و لذیذ را درست کنید. شما عزیزان میتوانید با ایده های خلاقانه انواع ساندویچ را در کمترین زمان ممکن آماده کنید. خوبی این دستگاه این است که یک بار مصرف نیستند و تا هر زمان که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید. با دو برش نان و مواد غذایی که با ذوق آن را آماده کرده اید و دستگاه ساندویچ ساز می توانید یک وعده غذایی خیلی لذیذی آماده کنید. در بعضی از ساندویچ ساز ها امکان درست کردن پنکک، املت، استیک بیکن و نان تست فرانسوی وجود دارد.

راهنمای خرید ساندویچ ساز

با توجه به زندگی امروزه که خیلی پر مشغله است همه ی افراد به دنبال  راحت تر شدن کار های خود هستند کمتر درگیر باشند و بتوانند وقت بیشتری برای خود داشته باشند. ساندویچ ساز از آن دسته وسایلی است که کار را خیلی راحت تر کرده است می توان خیلی سریع یک غذای لذیذ تهیه کرد. اما برای خرید یک ساندویچ ساز باید به نکاتی توجه کنید در ادامه مطلب به چند نکته در مورد ساندویچ ساز می پردازیم.

توان دستگاه ساندویچ ساز باید بالا باشد، هر چه توان ساندویچ ساز بالاتر باشد قدرت گرمایشی، دما و میزان حرارت آن بالاتر خواهد بود. در این صورت زمان پخت کمتر و طبخ غذا نیز سریعتر انجام می شود. ساندویچ سازی انتخاب کنید که صفحات آن به راحتی جدا شوند تا بتوانید به راحتی آن ها را شسته و تمیز کنید. یک ساندویچ ساز خوب باید سبک باشد تا بتوان آن را به راحتی جا به جا کرد. اگر تعداد خانه های ساندویچ ساز بیشتر باشد تعداد ساندویچ بیشتری می توانید درست کنید. باید دسته های ان عایق حرارت باشد تا در هنگام داغ شدن بتوانید به آن دست بزنید. جنس صفاحت آن اگر نچسب باشد بهتر است زیرا ب راحتی میتوانید ساندویچ را از آن جدا کنید.

مشخصات مهم هنگام خرید ساندویچ ساز

جنس صفحات ساندویچ ساز : در هنگام خرید به جنس صفحات خوب دقت کنید و جنسی انتخاب کنید که از تفلون باشد. جنس تفلون نچسپ می باشد و هنگام پخت ساندویچ ها به ته آن نمی چسپد. مورد مهم دیگر این است که صفحات آن قابلیت جدا شدن را داشته باشد زیرا بسیار آسان و راحت می توانیدان را چه با دست و چه در ماشین ظرفشویی شستوشو دهید.

جنس بدنه: اگر جنس بدنه از استیل ضد زنگ باشد مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت، خوردگی، رطوبت، و ضربه خواهد داشت.

المنت های حرارتی: از دیگر قسمت های مهم یک ساندویچ ساز المنت های ان می باشد. المنت های یک ساندویچ ساز باید طوری جای گذاری شده باشند که حرارت به همه قسمت های برسد و سریع داغ شود تا پخت یک نواختی داشته باشد.

ایمنی: ساندویچ ساز باید از ایمنی کاملی برخوردار باشد به طوری که د رهنگام کار با ان صفحات قفل شوند.

سیستم قطع کن خودکار: اگر ساندویچ ساز مجهز به سیستم قطع کننده خودکار در زمانی که حرارت دستگاه از میزان مشخصی بالاتر رفت ساندویچ ساز به طور خودکار خاموش می شود و به آن آسیبی وارد نمی کند. با داشتن این ویژگی باعث افزایش طول عمر ساندویچ ساز می شود.

راهنمای خرید ساندویچ ساز

 

پر فروش ترین ساندویچ ساز های موجود در بازار

ساندویچ ساز پرشیا فرانس دارای توان ۱۴۰۰ وات است، یک ساندویچ ساز با عملکرد عالی وقدرتمند است. ظرفیت ۸ عدد ساندویچ را دارد. دارای تعداد عملکرد دو کاره است. جنس از تفلون نچسپ بوده و در زمان درست کردن اسنک،ساندویچ و…چراغ نشان گر سبز روشن می شود. این دستگاه مجهز به لامپ LED است و در هنگام روشن بودن چراغ نشان گر قرمز روشن میشود. دارای دو محافظ بالایی و پایینی است. این محصول عالی را می توانید در سایت اینترنتی گزینگ کالا خیلی راحت خریداری کنید.

خانم چالاک بازدید : 26 دوشنبه 07 خرداد 1403 نظرات (0)

راهنمای خرید کولر گازی 

کولر های گازی از جدید ترین اختراعات می باشند و می توان گفت جزء بهترین اختراعات به حساب می آید. از کولرهای گازی علاوه بر اینکه می توانید برای خنک کردن محیط استفاده کنید برای گرم کردن محیط نیز بسیار پر کاربرد است. کولر های گازی به این روش کار میکنند که گاز را به مایع تبدیل کرده و سپس مایع را به گاز تبدیل می کنند و باعث تولید سرما می شوند. مدل های زیادی از کولر های گازی در بازار موجود می باشند که با کارایی خوبی که دارند محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. شرکت های مختلفی به تولید این نوع کولر های گازی پرداخته اند که هر کدام طراحی منحصر به فرد خود را دارند و شما عزیزان می توانید با توجه به سلیقه و میزان بودجه خود کولر گازی را خریداری کنید.

در مقابل کولر های گازی کولر آبی قرار دارد که استفاده از ان ها نیز بسیار اسان است و به راحتی به کمک نصاب و یا حتی خودتان قابل نصب می باشد. در  اندازه و برند های مختلفی در بازار مووجود می باشند. کولر های آبی خنک کنندگی عالی دارند و می توان از ان ها هم صورت کانال کشی استفاده کرد و هم اینکه میتوانید ان را مستقیم در یک جا قرار دهید. همانطور که از اسم آن پیدا ست به کمک آب کار می کند و درون ان پوشال هایی قرار دارد که سبب خنک شدن محیط می گردد.

مقایسه کولر گازی و آبی

کولر گازی و کولر آبی دارای تفاوت های هستند و د رنحوه عملکرد با هم فرق دارند در ابتدا به نحوه عملکرد کولر گازی می پردازیم.

کولر گازی: کولر گازی ب این صورت عمل می کند که هوای گرم داخل اتاق را می گیرد و با بیرون کردن آن و چرخه برعکسی که رخ می دهد باعث خنک شدن محیط می شود. عملکرد کولر ها ی گازی بر اساس دمایی که محیط دارد تغییر می کند. بنابراین از کولر گازی می توانید به عنوان گرم کننده  هوا نیز استفاده کنید. کولر های گازی می توانند محیط شما را نیز زیباتر کنند و فضایی از محیط  شما نیز اشغال نمی کند. 

کولر آبی: کولر آبی قدیمی تر از کولر گازی است و و به صورتی سنتی تر هوا را برای شما خنک می کند. عملکرد کولر آبی به این صورت است که از روش سرمایش تبخیری برای خنک کردن هوا استفاده می شود. هوای گرمی که در بین پوشال ها قرار دارد از آن ها عبور کرده و و آب داخل کولر گرما موجود را گرفته و سبب خنک شدنمی شود. توجه داشته باشید که میزان آب داخل کولر به خنک کنندگی محیط تاثیر مستقیمی دارد یعنی هر چقدر آب آن بیشتر باشد خنکتر خواهد بود.

کارکرد کولر آبی بهتره یا گازی

 کولر آبی: کولر آبی به این صورت عمل می کند که آب آن با یک پمپ الکتریکی از قسمتی که آب داخل آن است به پوشال ها برخورد می کند و آن ها را خیس می کند. با عبور هوا از روی پوشال ها آب روی آن ها به بخار تبدیل شده، تبخیر می شود و باعث خنک شدن محیط می شود. 

کولر گازی: نحوه عملکرد کولر گازی به این صورت است که نه تنها رطوبت هوای داخل منزل را بیشتر نمی کند بلکه می توانید در هر منطقه ای مانند مناطق شرجی و مرطوب، گرم و خشک نیز از آن استفاده کنید. وقتی دکمه را برای روشن شدن کولر می زنید الکتروموتر فن داخلی آن شروع به کار کردن می کند و گاز سردی که درون مخزن کولر به صورت بخار وجود دارد توسط یک کمپرسور مکیده می شود و فشار و دمای آن افزایش می شود. گاز حرارت خود را از دست می دهد و به مایع تبدیل می کند و با عث خنک شدن محیط می شود.

با توجه به نحوه کار کرد آن ها بهتر است برای مناطقی گرم و خشک هستند از کولر آبی و برای مناطق شرجی کولر گازی گزینه بهتری است.

 

کارکرد کولر آبی بهتره یا گازی

 

مقایسه مصرف برق کولر آبی و گازی

باید هزینه مصرف را نیز در نظر بگیرید و محصولی خریداری کنید که بتوانید از پس هزینه های آن بربیایید. کولر های آبی مصرف برق کمتری دارند و بنابراین اگر از آن دسته از افراد هستید که هزینه قبض برای شما مهم است  بهتر است کولر آبی خریداری کنید. کولر گازی کمی هزینه برق آن بیشتر است و اما هم از نظر ظاهر زیباتر است و هم اینکه می توانید از آن در زمستان نیز به عنوان هیتر استفاده کنید.

 

قیمت کولر گازی بیشتر است یا آبی؟ 

از مهمترین نکات هنگام خرید قیمت آن محصول می باشد. کولر آبی و گازی از نظر قیمت با هم متفاوت هستند و باید با توجه به بودجه خود یکی از آن ها را خریداری کنید. کولر های گازی قیمت بالاتری نسبت به کولر های آبی دارند. عملکرد کولر های آبی و گازی با هم متفاوت است و همین موضوع باعث تفاوت قیمت بر روی آن ها شده است. کولر های آبی به این دلیل که فقط در فصل گرما از آن ها استفاده می شود هزینه ی زیادی برای سرویس مصرف برق ندارند.

اما از کولر های گازی می توانید در هر فصلی هم به عنوان کولر و هم به عنوان هیتر استفاده کنید میزان مصرف برق بیشتر و برای سرویس کردن نیز هزینه ی بیشتری می خواهند. بنابراین به این نتجیه می رسیم که قیمت کولر های آبی کمتر بوده و هر خانواده ای با هر میزان بودجه ای می تواند آن را خریداری کند. با خرید کولر آبی می توانید در کاهش هزینه ا نیز صرفه جویی کنید. 

تفاوت کولر آبی و کولر گازی از نظر هوای پاک

کولر گازی و آبی از این نظر که هوای محیط را آلوده می کنند یا نه نیز با هم تفاوت دارند. کولر گازی از خود یک نوع گاز تولید می کند که باعث آلودگی بیرون از منزل می شود اما باعث آلودگی داخل منزل نمی شود و هیچ مشکلی به وجود نمی آورد. این موضوع برای شهر ها یبزرگ حائز اهمیت است زیرا آلودگی در این شهر ها بسیار است و این موضوع نباید بر این آلودگی ها بیفزاید.

اگر بتوانید کولر آبی را نیز به موقع سرویس دهی کنید و به ان رسیدگی کنید هیچ مشکلی برای سلامتی شما پیش نمی آورد. در کولر های آبی به این دلیل که پوشال ها خیس و مرطوب هستند محل مناسبی برای رشد باکتری و قارچ ها می باشند بنابراین باید به موقع به تعویض آن ها بپردازید. با ورود کولر های آبی سلولوزی این مشکل نیز حل شده است که مانع ورود هوای آلوده به محیط می شوند.

تفاوت کولر آبی و کولر گازی از نظر هوای پاک

مزایا و معایب کولرهای گازی

یکی از مزایای خوب کولر های گازی این است که محدودیت مکانی ندارند و می توانید در هر منطقه ای از آن استفاده کنید. د رکولر گازی به دلیل اینکه نوعی فیلتر مخصوص برای آب و هوای سالم داشتن تعبیه شده است هوای پاکی را به محیط وارد می کند. می توانیم با خرید کولر های گازی هر قسمت از محیط را به راحتی خنک کنیم و به کاهش  مصرف انرژی نیز کمک کنیم. د رمدت زمان خیلی کمی محیط را خنک می کند و و درست بعد از روشن شدن باعث خنک شدن محیط می شود. میزان صدای بسیار کمی دارند و به کانال کشی نیز نیازی ندارند. از نظر بهداشت هیچ گونه مشکلی ندارند و بدون نیاز به مصرف آب کار می کنند.

یکی از معایب کولر گازی تنها می توان به قیمت بالایی که دارند، هزینه سرویس کردن بیشتر از کولر آبی ومصرف برق بالای ان ها اشاره کرد.

 

مزایا و معایب کولرهای آبی

کولرهای آبی برای هر محیطی مناسب نیستد و بهتر است در مناطقی که از آب و هوای خشک برخوردار هستند از آن ها استفاده شود. یکی از مزایای ان ها این است که به راحتی راه اندازی و نصب میشوند و بسیا رمقرون به صرفه هستند. قطعات ان ارزان بوده و در همه شهر ها قابل دسترس هستد. آسیب خاصی به محیط زیست وارد نمی کنند و باعث مرطوب شدن محیط می شود. مصرف انرژی در این کولر ها خیلی پایین است. اما از معایب این نوع کولر ها  می توا مبه این که مصرف آب زیاد و وارد کردن گرد و غبار به محیط اشاره کرد.

باید در کولرهای پوشالی معمولی هر سال آن ها تعویض کنید تا از وجود تولید قارچ و باکتری در ان ها جلوگیری شود. امکان اینکه بدنه ان ها زنگ بزند وجود دارد زیرا در بیرون قرار دارد. اگر از کانال کشی استفاده نشود تنها می تواند محدوده خاصی را خنک کند.

 

راه های کاهش هزینه انرژی مصرفی در کولرهای گازی

کولر های گازی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و هر سال خرید ان ها رو به افزایش است. با توجه به نکاتی د راستفاده از ان می توانید تا حد زیادی از مصرف انرژی آن بکاهید. آسانترین کار این است که درب و پنجره ها ببندید تا از به هدر رفتن سرمای به وجود امده جلوگیری کنید. سعی کنید موتور کولر گازی را در قسمتی که دارای سایه و مسیر باد است نصب کنید با این کار باعث افزایش بازدهی و کاهش مصرف برق می شوید. روش دیگری که وجود دارد این است که فیلتر های پانل را زود به زود شستوشو دهید تا به افزایش قدرت انتقال باد کمک کنید. تنظیم کردن بین ۲۰ تا ۲۵ درجه برای کولر به صورت دائم می تواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد. هنگامی اجاق گاز، سماور برقی و … را روشن کرده اید ا روشن کردن کول رخودداری کنید. 

آمار مصرف انرژی کولر گازی و کولر آبی

کشور ما با بحران کم آبی مواجه است و طبق آماری که گرفته شده است ۱۰ تا ۲۰ سال آینده با بحران شدید کم آبی رو به رو خواهیم شد. بنابراین در پی این هستند که راهی برای این مسئله و جایگزینی برای لازمی که با اب کار می کنند پیدا کنند. کولر های آبی با توجه به ظرفیتی که دارند در هر شبانه روز  تقریبا ۷۰۰ لیت رآب مصرف می کنند. بنابراین خرید کولر های گازی بسیار به صرفه تر هستند. کولر های گازی به این دلیل طرفدار زیادی پیدا کرده اند و جایگزین کولر های آبی شده اند. 

آمار مصرف انرژی کولر گازی و کولر آبی

راه های افزایش طول عمر کولر آبی

  1. سرویس کردن کولر: از اولین قدم های مهم در طولانی کردن عمر کول گازی سرویس کردن آن می باشد. باید قبل از رسید فصل گرما و استفاده از کولر آن را سرویس کنید. بررسی و روغن کاری موتور، بررسی پمپ آب، شست و شوی بدنه،شست و شوی حلزونی، تعویض تسمه، بررسی و روغن کاری یاتاقان، روغن کاری پولی، تعویض پوشال ها، تمیز کردن شبکه آب رسانی، تراز کردن شناور شامل سرویس کردن کولر می شوند که باید هر کدام را به ترتیب انجام دهید.
  2.  نصب سایبان: از دومین اقدام برای اینکه کولر شما به خوبی کار کند این است که کولر خود را که در بیرون و در معرض گرد و غبار قرار دارد برای آن سایه بان دست کنید. با نصب سایبان از برخورد مستقیم خورشید جلوگیری می شود و  مانع از پاشین آب در هنگام بارش می شود. نصب سایبان در خنک کنندگی کولر نیز نقش مهمی دارد.

  3. فعالیت کولر بدون آب: باید به این نکته توجه کنید که نگذارید کولر بدون آب باشد زیرا موتور آن می سوزد. بهترین را هاین است که کولر شما به یک شیر آب متصل باشد و کم کم و برا یهمیشه آب وارد آن شود.

  4. فعالیت کولر با دور تند: در کولر های قدیمی ابتدا باید کولر را روی دور تند قرار می دادی و سپس ان را د رحالت نرمال قرار می دادید. اما در کولر های جدید این روش هیچ نوع اختلالی در کارکرد آن ایجاد نمی کند.

  5.  باز گذاشتن پنجره: بسیاری از افراد بر این باورند که هنگامی که کولر روشن است نباید در و پرنجره ها را باز گذاشت این موضوع کاملا برعکس است زیرا در این صورت هوا گردش مطلوبی نخواهد داشت و باعث بوی خیلی بد و افزایش رطوبت در محیط می شود.

 

انواع مختلف کولر گازی

کولر گازی انواع مختلفی دارد که هر کسی بتواند با توجه به نیاز خود یکی از این مدل ها را خریداری کنید. مدل اسپلیت با سیستم تهویه مطیوعی که دارد جزء محبوب ترین نوع ها می باشد که دارای یک واحد کمپرسور نصب شده در قسمت بیرون و یک یا چند خروجی هوای داخلی دارند. از این نوع کولر ها می توانید برای خنک کردن یک یا چند اتاق و یا فضای ۶۰ متری استفاده کنید. مدل دوم که پرتابل نام دارد از واحد های تکی تشکیل شده اند که به یک نقطه برق متصل می شوند و برای خنک کردن یک اتاق ۲۰ متری بسیار مناسب است. از یک مجرا برای تخلیه کردن گرما باید استفاده شود که می تواند درب و یا پنجره باشد. این نوع کولر برای خنک کردن یک اتاق خیلی مناسب است.

یک نوع دیگر وجود دارد که از نوع دیواری یا پنجره ای است می باشد و آن را بر روی پنجره یا یا دیوار نصب می کنند. برای خنک سازی فضای ۵۰ متر مربع انتخاب خوبی هستند که اگر آن را برای فضای بزرگتر استفاده کنید باید از سیم کشی اضافی استفاده کنید. می توانید از کولر هایی استفاه کنید که دارای چرخش معکوش باشند این نوع کولر ها کارآمد تر هستند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. کولر نوع کانالی را معمولا در پشت بام قرار می دهند و به این صورت عمل می کنند که  توسط کانال هایی به خروجی های هوا و حسگر های هر اتاق و کمپرسور های که در خارج قرار دارند آن را متصل می کنند. از ااین نوع کولر ها می توانید برای خنک کردن تمام خانه استفاده کنید.

سرویس کولر گازی چیست؟

شرکت خدمات پس از فروش کولر گازی شامل خدماتی می شود که کمک می کند کولر شما عمر بلند تری داشته باشد و مصرف انرژی را نیز کنترل می کند. سرویس کولر گازی شامل این خدمات می شود تا بتوانید در دراز مدت از آن استفاده کنید. از مهم ترین سرویس هایی که می توانند به شما ارائه دهند نظافت و شستوشوی دستگاه می باشد.  نصب کولر گازی، تعمیر کولر گازی، شستوشوی دستگاه که شامل پنل داخلی و خارجی می باشد، تست کردن تمام اجزای دستگاه، خدمات پس از فروش و فروش قطعات کولرهای گازی تمامی برند ها از خدماتی است که باید یک شرکت آن را انجام دهد.

 

سرویس کولر گازی چیست؟

چرا کولر گازی را شستشو می‌دهند؟

شستوشوی کولر گازی شاید در ظاهر مهم نباشد اما در طول عمر کولر ومصرف انرژی نقش بسیار مهمی دارد. کولر های گازی نقش تهویه هوای مطبوع را برعهده دارند بنابراین زمانی که هوا گرم می شود و هوای گرم وارد دستگاه می شود این هوا مکن است همراه با گرد و غبار باشد. فیلتر های کولر برای تهویه این گرد و غبار را به خود جذب می کنند بنابراین اگر بعد از مدتی تعویض نشوند اولین زیانی که به شما وارد می کنند این است که سلامتی شما را به خطر می اندازد و برا کسانی که مشکلات تنفسی و ریوی دارند بسیار خطرناک می باشد.

مورد دومی که وجود دارد این است که وقت یفیلتر ها تعویض نشوند به دستگاه فشار وارد شده و باعث مصرف زیاد برق می شود. پس سعی کنید در مدت زمانی که از کولر استفاده می کنید ان را زود به زود سرویس و شستوشو دهید تا هیچ کدام از این مشکلات برای شما پیش نیاید.

کولر گازی را باید چه هنگامی سرویس دهی کرد؟

سرویس کردن کولر گازی تنها به شستوشوی آن ختم نمی شود و نصب و تعمیر نیز جزء سرویس کردن به حساب می آید. از رایج ترین مشکلات کولر گازی که ممکن است پیش بیاید را برای شما در ادامه مطلب بازگو کرده ام که امیدورام بتوانید به کمک این مطلب بهتر از کولر گازی استفاده کنید.

  • زمانی که کولر خود به خود خاموش می شود و نمی توانید آن را دوباره روشن کنید.
  • ممکن است گاهی کولر روشن باشد اما کمپرسور آن کار نکند.
  • گاهی کولر روشن است کمپرسور آن نیز کار می کند اما هوای خنکی به محیط انتقال نمی دهد و برعکس گرما را می آورد.
  • اگر کولر کار کرد و محیط را نیز خنک کرد اما خنک کنندگی آن مانند قبل نیست و خیلی کاهش پیدا کرد هاست.
  • شاید در بازه زمانی که کولر برای شما کار کرده است میان صدای ان مانند روزهای اول نیست و صدای زیادی دارد.
  • ممکن است ریموت دستگاه سرمایشی از کار بی افتد.
  • هنگامی که کولر را روشن کرده اید و استفاده می کنید از پنل داخلی صدایی غیر قابل تحمل به گوشتان می رسد.
  • زمانی که کولر گازی در هنگام روشن شدن پنل آن پیغام می دهد و چراغ های آن قرمز می شود.
  • اگر پنل داخلی دستگاه بعد از استفاده کردن در مدت زمان طولانی یخ بزند.
  • زمانی که دکمه ریموت را می زنیم و میخواهیم روشن کنیم کولر گازی روشن نمی شود.

 

مدت زمان سرویس کولر گازی

سرویس کردن کولر های گازی باید در دوره های زمانی خاصی انجام شود هر ۶ ماه یک بار بهترین زمان برای سرویس دهی ان ها می باشد. نباید به این موضوع که کولر شما از چه برندی است توجه کنید و بیخیال سرویس کردن شوید زیرا هیچ تاثیری نخواهد داشت. هر نوع کول رگازی و از هر برندی باید در این دوره زمانی که گفتیم سرویس دهی شوند. مدت زمانی که برای سرویس کردن کولر لازم است با توجه به مشکلیی که برای کولر پیش امده متغیر است و با هم فرق دارند و زمانی که ممکن است بری سرویس و تعمیر لازم باشد ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد.

 

مدت زمان سرویس کولر گازی

 

نتیجه گیری از مقاله تفاوت کولر آبی و گازی

با توجه به مطالبی که برای شما در مورد کولر آبی و کولر گازی گفتیم می توانید به خرید آن ها بپردازید. کولر های آبی را می توان به عنوان کم مصرف ترین و پر استفاده ترین وسیله سرمایشی برای هر نوع محیطی چه مسکونی، تجاری و صنعتی به کار برد. کولر های آبی با یک سرویس کردن سالیانه می توانند در مدت زمان طولانی قابل استفاده باشند و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. کول رهای آبی بسیار خوش قیمت و کم هزینه برای سرویس کردن هستند. در مقابل کولر های آبی کولر گازی قرار دارد که این مدل هم عملکرد بسیار خوبی دارند اما نسبت به کولر های آبی قیمت بالاتری دراند و هینه سرویس کردن آن ها زیاد است. هر دو مدل برای خنک سازی خیلی عالی هستند و می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را خریداری کنید. برای خرید بهترین مدل های کولر گازی و کولر آبی روی این لینک کلیک نمایید.

خانم چالاک بازدید : 19 شنبه 05 خرداد 1403 نظرات (0)

 

راهنمای خرید بهترین مارک چرخ گوشت بازار

شاید پیش از خرید با خودتان بگویید چرخ گوشت چی بخرم؟ چه نکاتی را هنگام خرید چرخ گوشت باید در نظر بگیرم؟ بهترین مارک چرخ گوشت در بازار کدام است؟ این سوال ها از رایج ترین پرسش هایی هستند که از خودتان و اطرافیان می پرسید. در این مطلب ویژگی های بهترین چرخ گوشت خانگی را برای شما عزیزان برای خرید راحت تر در انتخاب یک چرخ گوشت با کیفیت و قیمت مناسب بازگو می کنیم. در این مطلب نمونه هایی از بهترین مارک های موجود در بازار را برای شما بازگو میکنیم. مارک های جهان آوا، دونالکس، پارس خزر، نانیوا، پرشیا فرانسه، اسمارتک و گلدفراست از بهترین مارک های موجود در بازار هستند. چرخ گوشت جهان آوا یکی از بهترین مدل ها است که بیشتر به آن میپردازیم.

 شرکت تولیدی محصولات جهان آوا

شرک تولیدی محصولات جهان آوا با سابقه خوبی که در تولید انواع چرخ گوشت و آبمیوه گیری دارد همیشه در تلاش بوده تا محصولات را با بهترین جنس به شما عزیزان عرضه کند. جهان آوا  توانسته است در تولید محصولات برقی آشپزخانه رضایت چشم گیر خریدارن را به دست آورد. محصولات جهان آوا با توجه به کیفیت و جنس مقاومی که دارند سال های زیادی است که همچنان طرفداران خود را دارند.  این شرکت برای محصولات خود گارانتی خوبی را درنظر گرفته است تا بتوانید در صورت بروز هر گونه مشکلی از خدمات پس از فروش آن ها استفاده کنید. داشتن گارانتی این اطمینان را به شما می دهد که محصولی که خریداری کرده اید از ایمنی خوبی برخوردار است.

اهمیت خرید بهترین مارک چرخ گوشت برای خانه

اعتماد کردن به گوشت های چرخ کرده موجود در بازار به دلیل اضافه کردن ناخالصی یا گوشت نا مرغوب کمی سخت است. با چرخ کردن گوشت در خانه شما می توانید درصد چربی مورد نظر به دلخواه خودتان کنترل کنید. یکی دیگر از مزایای داشتن چرخ گوشت در خانه این است که هر زمان که اراده کنید  می توانید گوشت را چرخ کنید. برای خرید گوشت چرخ کرده از قصابی ها باید از خانه بیرون بروید که این کار باعث تلف شدن وقت شما می شود اما با داشتن یک چرخ گوشت در خانه کار شما راحت تر خواهد می شود. از چرخ گوشت می توانید استفاده های دیگری هم داشته باشید مانند چرخ کردن پیاز یا نخود و یا سبزی که هیچ قصابی برای شما این کار ها را انجام نمی دهد.

 

اهمیت خرید چرخ گوشت برای خانه

 

قیمت و کیفیت محصولات شرکت تولیدی جهان آوا

محصولات جهان آوا در مقایسه با کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب و قیمت آن ها طوری قیمت گذاری شده است که هر قشر از جامعه می تواند آن را خریدرای کند. از نظر اقتصادی بسیار به صرفه هستند و طول عمر بالایی دارند. خرید چرخ گوشت آوا می تواند بهترین انخاب برای خرید هدیه باشد زیرا هم قیمت مناسبی دارد و هم اینکه بسیار با کیفیت هستند. شرکت جهان آوا از بهترین مواد اولیه برای تولید محصولات خود استفاده می کند. شرکت جهان آوا سال های زیادی است که محصولات با کیفیتی تولید می کند.

محصولات این برند سال های زیادی است که در بازار موجود می باشند و در بین خریداران دارای محبوبیت زیادی هستند. از نظر جنس بدنه  و رنگ دوام و ماندگاری بالایی دارند که می توانید سال های زیادی از آن ها استفاده کنید. تمامی محصولات جهان آوا قبل از وارد شدن به بازار کاملا تست و عیب یابی می شوند تا سالم و با ایمنی زیاد به دست شما عزیزان برسد. دارای نشان استاندارد ملی ایران هستند. شرکت جهان آوا با تیم مجرب و متخصصی که در اختیار دارد سعی در تولید بهترین محصولات خود دارد و تا به امروز بسایر موفق بوده اند.

برای خرید بهترین مارک چرخ گوشت به چه نکاتی دقت کنیم؟

در پایین مطلب از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید چرخ گوشت مناسب که باید به آن توجه کنید را به شما می گوییم. موتور چرخ گوشت، داشتن طول عمر بالا، نوع و جنس تیغه چرخ گوشت، ظرفیت چرخ گوشت، سیستم چرخش معکوس، قابلیت خنک کنندگی موتور، در دسترس بودن قطعات و لوازم جانبی، میزان بودجه ای که برای خرید در نظر دارید، خدمات پس از فروش چرخ گوشت گزینه هایی هستند که باید به آن ها توجه کنید. توجه به این نکات می تواند برای خرید بهترین چرخ گوشت به شما کمک کند.

اهمیت توان موتور در هنگام خرید چرخ گوشت

توان موتور یکی از ویژگی هایی است که باید در هنگام خرید چرخ گوشت به آن توجه کنید. هر چقدر توان مصرفی چرخ گوشت بالاتر باشد آن محصول از قدرت بیشتری برخوردار است. همیشه این سوال پیش می آید که توان مصرفی لوازم برقی باید چقدر باشد؟ هرچه قدرت موتور یک چرخ گوشت بالاتر باشد، زمان کمتری برای چرخ کردن گوشت لازم دارید. بنابراین با خرید یک چرخ گوشت با توان موتور بالا توانسته اید در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. توان مصرفی چرخ گوشت های جهان آوا ۱۰۰۰ وات می باشد که قدرت بالایی دارند.

 

اهمیت توان موتور در هنگام خرید چرخ گوشت

 

داشتن طول عمر بالا و نوع جنس تیغه چرخ گوشت در هنگام خرید

شما وقتی برای خرید یک چرخ گوشت اقدام می کنید قطعا طول عمر محصول و نوع جنس تیغه های آن برای شما مهم خواهد بود نکته هایی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید بهترین انتخاب خرید چرخ گوشتی است که بدنه ی آن ها از استیل یا پلاستیک فشرده مرغوب باشد و جنس قطعات آن از استیل ضد زنگ باشد. نکته ی بعدی که وجود دارد تیغه های چرخ گوشت است که اگر از فولاد ضد زنگ باشد پس از شستشو های مکرر زنگ زده نمی شوند. در هنگام شستوشو از مواد شوینده غیر استاندارد استفاده نکنید با این کار جنس بدنه ی چرخ گوشت تغییر رنگ نمی دهد. 

در هنگام خرید چرخ گوشت باید به جنس تیغه، نوع و تیز بودن آن ها توجه کنید تا بعد از مدتی استفاده دچار کندی نشوند. جنس تیغه ها اگر از فولاد ضد زنگ باشند دیرتر خراب می شوند و زنگ نمی زند در نتیجه با تیز کردن تیغه ها می توانید عملکرد دستگاه را ارتقاء دهید. تیغه های چرخ گوشت در مدل های رنده‌ ای ریز و درشت، تیغه سوسیس ساز و تیغه‌ های رشته‌ ای کوچک و بزرگ موجود می باشند. 

 وجود سیستم چرخش معکوس در چرخ گوشت جهان آوا

داشتن سیستم چرخش معکوس یا همان دکمه پالس در هنگام خرید یک چرخ گوشت گزینه ای است که نباید ان را فراموش کنید. یکی‌ از ضروری ترین نکات داشتن سیستم چرخش معکوسچرخ گوشت می باشد زیرا با وجود این دکمه پالس مس تواند مواودی که به خوبی چرخ نشده اند را برگشت داده و دوباره چرخ کنید. با استفاده از این ویژگی می‌ توانید تکه های گوشت و یا چربی مانده در داخل چرخ گوشت را خارج کنید. چرخ گوشت های جهان اوا داری این قابلیت می باشند.

 

در دسترس بودن قطعات جانبی چرخ گوشت

 

در دسترس بودن قطعات جانبی چرخ گوشت

همراه چرخ گوشت ها قطعات و لوازم جانبی وجود دارد که باعث سریع انجام شدن کار شما می شود. چرخ گوشتی خریداری کنید که بتوانبد در صورت گم شدن یا خراب شدن آن قطعات در داخل بازار آن را تهیه کنید. چرخ گوشت های جهان آوا با دارا بودن قطعات موجود در بازار این نگرانی را برای شما کمتر کرده اند. وجود لوازم جانبی و قطعات چرخ گوشت در بازار می تواند به شما این اطمینان را بدهد که در صورت خرابی هریک از این قطعات به راحتی آنها را جایگزین کنید.

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 391
  • بازدید سال : 6,445
  • بازدید کلی : 9,070